مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بیش از ۲۵۰ هزار دانش آموز در نهضت ملی حفظ جز ۳۰ قرآن در مدارس استان شرکت کردند.

شرکت ۲۵۰هزاردانش آموز خراسان رضوی در نهضت حفظ جز ۳۰ قرآن کریم

به گزارش قدس آنلاین ، قاسمعلی خدابنده دوشنبه ظهر در مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان خراسان رضوی در اردوگاه فرهنگی ثامن الحجج (ع) مشهد اظهار کرد: فراگیر شدن نهضت ملی حفظ جز سی قرآن در مدارس استان با حضور بیش از ۲۵۰ هزار دانش آموز نشان از گرایش دانش آموزان و اهتمام آموزش و پرورش به توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دارد.

وی افزود: در آموزش و پرورش، در راستای اهدافی که وجود دارد، آموزش فراگیر قرآن در دستور کار قرار گرفته و خوشبختانه در خراسان رضوی با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه پرورشی و فرهنگی اقدامات بسیار خوبی در حوزه فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته که منجر به نتایج قابل توجهی نیز در حوزه‌های مختلف شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: سه هزار دانش آموز قرآنی با گذر از از مرحله مقدماتی مسابقات قرآن که از کف مدارس آغاز شد در سطح استانی مسابقات شرکت می‌کنند.

وی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، یکی از تکالیف این دستگاه توجه به مفاهیم و مبانی قرآنی است و بر همین اساس در محتوای سند تحول نگاه ویژه ای به قرآن شده است.

خدابنده تاکید کرد: قرآن کتابی برای راهنمایی انسان در تمامی عرصه‌های زندگی ست و اگر ما بر اساس آموزه‌های این کتاب آسمانی و الهی در مسیر حرکت کنیم قطعاً نور و سعادت در انتظارمان خواهد بود.

وی بیان کرد: چندین سال متوالی است که نمایندگان آموزش و پرورش استان در رقابت‌های دانش آموزی قرآن در سطح کشور درخشش قابل توجهی داشته‌اند و رتبه‌های برتر کشوری در بخش‌های مختلف را بدست آورده و افتخار آفرین بوده‌اند و امیدواریم با برگزاری مطلوب مرحله استانی این رقابت‌ها شاهد تداوم یافتن این موفقیت‌ها در کشور باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: نقش معلمان در گرایش دانش آموزان به سمت مباحث قرآنی و البته عمل به دستورات قرآن بسیار مهم و حیاتی است.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.