رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد گفت: ۵۰ فراخوان سرمایه‌گذاری و احداث پروژه‌های تفریحی و رفاهی و فرهنگی و خدماتی به ارزش ۲۶۰۰ میلیارد تومان منتشر شده است.

۵۰ فراخوان سرمایه‌گذاری پروژه‌های تفریحی و فرهنگی در مشهد منتشر شد
 
به گزارش قدس آنلاین، احمد نوروزی صبح امروز در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای شهر مشهد اظهار داشت: سمت و سوی پروژه‌های شهر که صرفا به خواست سرمایه‌گذار در بافت مرکزی شهر بوده به سمت پروژه‌ها و سرانه‌های مورد نیاز شهر است.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد گفت: پروژه‌های تفریحی بسیار خوبی در این فضا در شهر آغاز شده و توقع از شهرداری تسهیل شرایط ورود سرمایه گذار است.

نوروزی افزود: مشهد شهر زیارت و زائر است؛ باید برای تامین شرایط مطلوب در این زمینه تلاش کنیم تا زمان ماندگاری زائر افزایش یابد، کاهش این ماندگاری به معنی کاهش ارزش سرمایه‌گذاری، کاهش چرخش اقتصادی، بیکاری و رکود است. مشکل بیکاری امروز مشهد ناشی از ضعف مدیریت است و نمی‌توانیم گناه آن را به گردن دیگری بیاندازیم.

وی گفت: مطلقا نباید دنبال چیزی برای رقابت با موضوع زیارت بیاندیشیم بلکه باید برای مقوله زیارت دنبال مکمل‌هایی باشیم تا اوقات فراغت زائر را پر کنیم و برغنای سفر وی بیافزاییم تا هم زائر از بلاتکلیفی در بازارهای شهر نجات یابد و هم از رونق فروش کالای بی کیفیت چینی به عنوان سوغات متبرک مشهد جلوگیری کرده باشیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: در مدت اخیر اقدامات بسیار خوبی جهت جذب سرمایه گذار انجام شده و امروز 50 فراخوان سرمایه گذاری و احداث پروژه‌های تفریحی و رفاهی و فرهنگی و خدماتی به ارزش 2600 میلیارد تومان منتشر شده است.

وی تصریح کرد: در جهت اعتمادسازی بین سرمایه‌گذاران نیز با پیگیری و مذاکرات فراوان بیش از 20 پروژه سرمایه‌گذاری که مدت‌ها متوقف مانده بود و سرمایه 3200 میلیارد تومانی خوابیده در آن بلوکه شده بود رفع مشکل و بازشروع شد.اقدامات بسیار مثبتی مانند سازمان بازآفرینی فضاهای شهری، ساخت چند هزار مسکن ارزان قیمت، برنامه‌های حمایتی از مشاغل خرد و خانگی و... از سایر اقدمات دوره جدید مدیریت شهری بوده که در راستای بازگشت رونق به اقتصاد شهر انجام شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.