یزد- سردار محمدرضا میرحیدری گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی باتوجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال در اسفند ماه برای امنیت بیشتر شهروندان یزدی در دستور کار قرار گرفته است.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهر یزد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین سردار محمدرضا میرحیدری، فرمانده نیروی انتظامی استان یزد، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: دشمن همه تلاش خود را کرده نظم و امنیت ایران اسلامی را برهم بزند ولی نیروی انتظامی در کنار مردم و دیگرعوامل و دستگاههای اجرایی نقشه های انها را برملا ساخته است و پلیس هر ساله در ایام پایانی سال با توجه به وضعیت بازار و افزایش حجم تردد وسایل نقلیه تدابیرترافیکی خاصی را در خیابانها در پیش می گیرد، همچنین با توجه چهارشنبه اخر سال  پلیس برای رفاه و امنیت مردم تدابیر خاصی را در نظر می گیرد .

وی افزود: مهمترین وظیفه پلیس در این ایام  افزایش امنیت ،افزایش امنیت اجتماعی  و امنیت روانی کاهش ترافیک و حوادث ترافیکی بوده  که این اهداف با همکاری تمامی دستگاههای ذیربط به وقوع خواهد  پیوست .

میرحیدری ادامه داد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در اسفند ماه با توجه به ایام پایانی سال در دستور کار قرار گرفته در این ایام سفرهای درون شهری و برون شهری افزایش یافته و در شهر یزد و در مرکز شهر و محدوده بافت تاریخی و مراکز خرید استان تدابیر ترافیکی برای تردد آسان شهروندان در دستور کار قرار گرفته و با همکاری دستگاه قضایی و سازمان زندان ها کنترل مجرمان در دستورکار قرار گرفته و این افراد در این ایام  تحت کنترل بوده و مجرمان سابقه دار افراد ارازل و اوباش و خرده فروشان مواد مخدر در این ایام تحت کنترل هستند.

میرحیدری تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در کنار سایردستگاههای اجرایی و امنیتی استان، برای یزد جهانی و مسافران و گردشگران امنیت را فراهم سازیم  و از ابتدای  اسفندماه پلیس راهور با حضور در محورهای مواصلاتی و جاده ها  روان سازی ترافیک را در دستورکارقرار داده است.

کنترل ورودی های استان در ایام عید

 فرمانده انتظامی استان افزود: همچنین پلیس آگاهی  در ارتباط با کنترل و ورودی شهرها مجرمین تمام ورودی‌های استان را زیر نظرگرفته و با حضور و نصب سیستم هوشمند در صدد شناسایی افراد و کسانی که مخل امنیت وارامش روانی مردم هستند مقابله خواهد کرد و حتی در ایام عید به دلیل اینکه اکثر مردم درسفرهستند با سارقان منازل و باند سرقت خودروها و کیف قاپان به شدت برخورد خواهد شد .

 وی ادامه داد: پلیس برای اجرای تمامی برنامه ها و اهداف خود به کمک مردم ورسانه ها نیاز دارد  و فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم از اولویت های اصلی پلیس است.

میرحیدری تصریح کرد: از اسفند ماه رزمایش طرح نوروزی شروع خواهد شد که این طرح با حضوراستاندار و مشارکت دستگاههای اجرایی از جمله امداد خودرو، اورژانس، هلال احمر آتش نشانی و شهرداری اجرا خواهد شد و پلیس  با حضور درمحور مواصلاتی و نقاط حادثه خیز این نقاط را زیر نظر دارند .

وی از تدابیر امنیتی پلیس استان امنیت در چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: ما مخالف شادی ونشاط مردم نیستیم وکسانی که با اقدامات رعب آور و اسایش مردم را مخل سازند به جد مقابله خواهد کرد وبا حضور در مراکز تفریحی و تفرجگاهی امنیت این شب را تامین خواهد کرد و ما در خواستی که از مردم داریم با حفظ و اداب ورسوم در محلات خود این رسوم را برگزار کرده و ما با کسانی که دراین شب آسایش و آرامش مردم را دچار اختلال کنند، مقابله خواهیم کرد و ما خواهان این هستیم که  مردم یک شب شیرین را تجربه کنند و ما باشناسایی افرادی که در توزیع و تهیه مواد محترقه نقش دارند  را شناسایی کرده و تاکنون مقادیر زیادی از مواد محترقه را جمع اوری کرده ایم.  طرح قرارگاه پلیس از ۲۵اسفند شروع خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین افرادی که در این ایام توسط پلیس دستگیر شوند اعم از افراد و اعم از خودروهای متخلف تا پایان فرودین پرونده آنها در دست پلیس هست و بعد ازتعطیلات به تخلفات آنها رسیدگی خواهد شد و همچنین جمع آوری افراد متجاهر از ۱۳اسفند دردستورکارقرارگرفته و هم اکنون ۱۳۰فرد معتاد جمع آوری شده اند.

 میرحیدری گفت: طرح قرارگاه پلیس از ۲۵اسفند شروع خواهد شد  و پلیس با همکاری بسیج  گشت های  رضویون را در راستای  ارتقای  امنیت منازل مسکونی  را در دستور کار قرار داده  و در  ۸ نقطه شهر یزد و ۱۸ نقطه شهرستان های استان، ایستگاههای نوروزی در کنار مراکز اقامتی برپا خواهد شد و همچنین  کنترل اتباع خارجی غیرمجاز نیز در دستور قرار گرفته است.

ساماندهی خانه مسافرها در دستورکار پلیس

وی درخصوص ساماندهی خانه مسافرهای شهرستان گفت: پلیس با همکاری میراث فرهنگی و اتحادیه صنوف جلساتی را با  سازمان های مرتبط برگزار کرده و تقاضای ما ازمردم این است که در این راستا با پلیس همکاری داشته باشند و این خانه مسافرها ناخواسته ملجا وپناهگاه مجرمین نشود و در مواردی  افرادی که مالکان خانه مسافرها هستند خود نیز شریک جرم بوده  و مکان های که اسکان مسافر را برعهده دارند باید در امنیت کامل باشند.

وی با بیان اینکه پلیس با همکاری اداره اوقاف استان امنیت امامزادگان و مکان های مجاور را در ایام عید تامین خواهد کرد وما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که امنیت را برای مردم یزد و مسافران شهر جهانی برقرار سازیم و از مردم و رسانه ها می‌خواهیم در این راه، یاری‌گر ما باشند.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.