رئیس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی گفت: ۵۳ درصد مراکز اقامتی کشور در شهر مقدس مشهد قرار دارد.

اقامت در مدارس در شان زائران رضوی نیست /مشهد ارزانترین شهر گردشگری دنیا است

محمد قانعی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در جلسات مختلف مربوط به امور زائران و گردشگران در سطح استان خراسان رضوی ، مدیران آموزش و پرورش اعلام داشتند که اسکان و خدمات را تنها به فرهنگیان  ارائه خواهند داد اما ما گزارش های متعددی در اختیار داریم که علاوه بر فرهنگیان ، از زائران و گردشگران دیگر نیز در مدارس پذیرش صورت می گیرد که جای سوال و تامل دارد.
وی تصریح کرد: از طرفی مدارس از ابتدا با کاربری آموزشی ایجاد شده اند،  از این رو محل مناسبی برای اقامت نیستند و در شان فرهنگیان و زائران امام رضا(ع) نمی باشد که برای انجام کارهایی نظیر اشپزی و استفاده از امکانات رفاهی در صف های طولانی انتظار بکشند.
وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه مسائل مختلف بهداشتی نیز در این گونه فضا ها رعایت نمی شود ، بخش زیادی از مدارس از استحکام و استانداردهای لازم برای اقامت برخوردار نیستند .
قانعی با بیان اینکه استفاده از مدارس در شهری همچون مشهد، که ۵۳ درصد مراکز اقامتی کشور را در اختیار دارد، شایسته نیست،  افزود: استفاده از مدارس در شهرهای کوچک که از حداقل مراکز اقامتی برخوردار می باشند شاید لزوم پیدا کند اما در شهری همچون مشهد که دارای این تعداد از مراکز اقامتی است هیچ منطقی ندارد، از طرفی استفاده از مدارس باعث آسیب و لطمه به بخش خصوصی و سرمایه گذاران نیزمی شود که سرمایه خود را صرف ایجاد هتل و مراکز اقامتی در شهر مقدس مشهد کرده اند و در صورتی که مراکز آنها خالی باشند مجبور به تعطیلی آنهاخواهند شد که این موضوع منجر به بیکار شدن افراد زیادی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه از مسئولان انتظار داریم به این موضوع ورود پیدا کنند، ادامه داد: استفاده از مدارس به عنوان مراکز اقامتی و سکونت همانند این موضوع است که هتل ها و مراکز اقامتی در زمان هایی که  خالی و فاقد مسافر هستند تصمیم به ایجاد مراکز آموزشی  و برگزاری کلاس درس کنند.
قانعی با اشاره به اینکه مشهد ارزانترین شهر زائری و گردشگری دنیا است ، اظهار داشت: در روزهای پایانی اسفند ماه و در تعطیلات نوروز ۹۸، در بخش اقامت هتل ها و مراکز اقامتی مجاز  نسبت به سال گذشته در شهر مشهد هیچ تغییر قیمتی نداشته اند و در سایر موارد نیز قیمت ها متاثر از قیمت های بازار می باشد اگرچه سقف سه وعده غذایی در هتل های درجه یک و دو مشهد حداکثر ۴۰ هزار تومان می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.