بر اساس قانون، کسانی که به طور غیرمجاز مواد ناریه و منفجره را خریداری، نگهداری و حمل و یا اقدام به توزیع یا فروش این اقلام نمایند، به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال محکوم خواهند شد.

هشدار دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در مورد چهارشنبه‌سوری

به گزارش قدس آنلاین دادسرای عمومی و انقلاب مشهد همزمان با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و چهارشنبه سوری در اطلاعیه‌ای به برهم زنندگان نظم عمومی هشدار داد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: همه ساله در ایام پایانی سال شاهد حوادث تأسف بار ناشی از استفاده مواد محترقه و آتش زا و همچنین مواد منفجره و به دنبال آن ایجاد صدمه و مزاحمت برای شهروندان عزیز، ایراد خسارت به اموال دولتی و عمومی، وقوع حریق‌های گسترده در مشهد هستیم که موجب بی نظمی و به بار آمدن خسارت‌های جانی و مالی برای مردم مشهد می‌باشد.

دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با هشدار جدی به افرادی که آسایش و آرامش مردم این شهر را در روزهای پایانی سال خصوصاً چهارشنبه آخر سال به خطر می‌اندازند، تأکید می‌کند؛ براساس قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، کسانی که به طور غیرمجاز مواد آتش زا منفجره را خریداری، نگهداری و حمل و یا اقدام به توزیع یا فروش این اقلام کنند به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال محکوم خواهند شد.

به تمامی افرادی که قصد اینگونه رفتارها را دارند توصیه می‌شود که ضمن در نظر گرفتن عواقب اینگونه کارها، زمینه فراهم کردن برخوردهای قانونی را بوجود نیاورند تا انشا الله در پایان سال شاهد کمترین حوادث و سوانح در شهرمان باشیم.

ضمناً خاطر نشان می‌شود رانندگانی که در این ایام باعث آلودگی صوتی، مزاحمت نوامیس و بدحجابی شوند توسط عوامل انتظامی شناسایی و براساس قانون دستور توقیف خودروی آنان حداقل شد.

در روزهای پایانی سال مراجع انتظامی نیز در صورت مشاهده هرگونه رفتارهای پرخطر با مواد محترقه و منفجره که موجب اخلال در نظم عمومی می‌شود با موضوع برخورد و در اجرای ضوابط و مقررات قانونی، مراتب را به دادسرا اعلام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.