معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال خراسان رضوی گفت:با شروع سال جدید ، کارت ملی قدیمی افرادی که کارت ملی هوشمند برای آنها صادر شده اما هنوز اقدامی برای دریافت انجام نداده اند، باطل خواهد شد.

 کارت ملی ۱۱۰ هزار خراسانی تا پایان سال بی اعتبار میشود

محمد رضا محسنی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: صدور کارت های ملی به صورت متمرکز و در تهران انجام می شود. درگذشته برای صدور کارت ملی، نیاز بود که کارت های خام از خارج کشورخریداری و وارد ایران شود. اما مدتی است که واردات کارت خام  با مشکل روبرو شده است . به همین دلیل تصمیم براین شد که  پیگیر تولید کارتهای خام در داخل کشور باشیم و دراین زمینه خودکفا شویم.

وی اظهار داشت: به همین دلیل کار صدور کارت های ملی هوشمند با تاخیر روبرو شد. به تازگی رئیس سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرده است که مشکلات فنی کارت های خام داخلی برطرف و تاییدیه های امنیتی نیز دریافت شده است و این کارتها درمرحله تولید انبوه قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود صدور کارت ملی هوشمند افرادی که در خراسان رضوی مراحل ثبت نام  را انجام داده اند، تا پایان اردیبهشت ۹۸ انجام  شود.

وی اعلام کرد: ۴ میلیون و ۶۸۵ هزار نفر در خراسان رضوی واجد دریافت کارت ملی هوشمند هستند. از این تعداد، ۷۸ درصد یعنی در حدود ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر درخواست صدور کارت ملی هوشمند داده اند. برای ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از واجدین، کارت جدید صادر و تحویل شده است.

وی ادامه داد: کارت ملی هوشمند برای ۳۹۰ هزار نفر دیگر هنوز آماده تحویل نشده است. همچنین در حددود ۱۱۰ هزار کارت ملی هوشمند صادر شده اما صاحبان این کارتها برای دریافت مراجعه ای به محل ثبت نام نداشته اند.

محسنی خاطرنشان کرد: اکنون در حدود ۱۱۰ هزار کارت ملی هوشمند  صادر شده و در مراکز پستی و دفاتر پیشخوان استان وجود دارد. از طرف این سازمان پیامکی هم برای صاحبان آنها ارسال شده است اما متاسفانه این افراد هنوز نسبت به دریافت کارت ملی خود اقدامی نکرده اند.

وی ابراز داشت: اعتبار کارت های ملی قدیمی تا پایان امسال تمدید شده است. به همین دلیل افرادی که کارت ملی جدید برای آنها صادر شده اما هنوز اقدامی برای دریافت انجام نداده اند، با شروع سال جدید بنابر دستورالعمل موجود، شماره سریال کارت ملی قدیمی آنها به صورت خودکار در سامانه های کشوری باطل خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه فرد درخواست دهنده متوجه شود که کارت ملی جدید صادر شده یا هنوز در مراحل صدور قرار دارد گفت: تقریبا برای تمام افرادی که تا پایان اردیبهشت ماه ۹۷ اقدام به ثبت نام کرده اند، کارت صادر شده ، مگر اینکه مشکلی در مشخصات یا مدارک ارائه شده از طرف آنها وجود داشته باشد. به عبارت دیگر تمام افرادی که تا پایان اردیبهشت ماه ۹۷ ثبت نام کرده اند به دفاتر پستی یا پیشخوانی که درخواست داده اند، مراجعه کرده و کارت ملی هوشمند خود را دریافت کنند و یا ایرادات پرونده شان رابرطرف نمایند.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: افرادی که هنوز کارت ملی هوشمند آنها صادر نشده ، می توانند از کارت ملی قدیمی خود استفاده نمایند. اعتبار کارتهای ملی قدیمی تا صدور کارت ملی جدید پابرجا خواهد بود.

وی تاکید کرد: به آندسته از افراد واجد شرایط استان که تاکنون برای صدور کارت ملی هوشمند هیچ اقدامی نکرده اند توصیه می کنم، که هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام و انجام مراحل اداری اقدام کنند تا مشکلات بعدی از جمله پایان اعتبار کارت های ملی قدیمی، گریبان آنها را نگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.