لرستان- به مناسبت هفته منابع طبیعی، بازدار رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، نجفی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری و کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان با آیت ‏الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد دیدار کردند.

آیت‏ الله میرعمادی: تخریب منابع طبیعی، ضایع کردن و از بین بردن آن حرام است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ آیت‏ الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‏ آباد ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی گفت: تخریب منابع طبیعی، ضایع کردن و از بین بردن آن حرام است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن به صیانت از منابع طبیعی سفارشات زیادی شده است و ما انسان ‏ها در حفظ آن بایستی کوشا باشیم خاطرنشان کرد: طبق روایات، شکاندن شاخه درختی از درختان، به مانند شکاندن بال فرشتگان است.

آیت ‏الله میرعمادی اهمیت و ارزش ‏های منابع طبیعی را وصف ‏ناشدنی دانست و اظهار کرد: درختکاری یک امر مقدس است که اجر و پاداش فراوانی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: وظیفه ما در رابطه با حفظ منابع طبیعی فرهنگ‌سازی است و تا زمانی که فرهنگ‏سازی نکنیم به مانند این است که کاری را انجام نداده ‏ایم.

وی به کاشت هر ساله درخت مثمر توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: این عمل ایشان، بایستی الگویی برای همه ما باشد.

در ادامه شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز ضمن تبریک و گرامیداشت هفته منابع طبیعی گفت: این هفته با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و ترویج احیای منابع طبیعی شروع شده است.

نجفی به برنامههای روزشمار هفته منابع طبیعی گریزی زد و افزود: سال ۹۷ راهبردیترین و پر برکتترین سال در تاریخ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان بوده است.

وی به لطف و عنایت ویژه مقام معظم رهبری مبنی بر دستور برداشتِ حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در راستای اجرای عملیات آبخیزداری اشاره کرد و تصریح نمود: در این اعتبار، مبلغ ۲۱ میلیارد تومان به لرستان اختصاص داده شد که توانستیم در سطح ۱۸ حوزه، عملیات آبخیزداری را اجرا کنیم.

نجفی بیان داشت: در بحث پیشگیری و کاهش حریق جنگلها ومراتع از جمله استانهای برتر بودهایم که این امر حاصل زحمات تمامی پرسنل منابع طبیعی استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در پایان، کشت گیاهان دارویی در استان، توسعه باغات در اراضی شیبدار، توسعه فضاهای سبز، اصلاح و احیا مراتع، افتتاح ساختمانهای اداری برخی از شهرستانها، راهاندازی پاسگاههای حفاظتی، احداث پایگاه اطفاء حریق، مبارزه با آفات و بیماریهای جنگلی و ... را از جمله کارهای مثبت و قابل ذکر منابع طبیعی دانست و اظهار کرد: بزرگترین پارک جنگلی غرب کشور با ۲۵ هزار هکتار وسعت در منطقه قلعه گل خرمآباد احداث خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.