زنجان- محمود سرمستی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۹۵حلقه چاه در شهرهای زنجان و سلطانیه پر و مسلوب المنفعه شده که طی آن ۱۲ میلیون متر مکعب آب سفره های زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.

پُر و مَسلوب المَنفعه شدن ۱۹۵ حلقه چاه غیرمجاز طی سال‌جاری

 به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، محمود سرمستی مدیر امور منابع آب  زنجان، انسداد چاه های غیرمجاز به منظور تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در این شهرستان را  از اهداف مهم این سازمان برشمرد و گفت: در صورت پر کردن کلیه چاه‌های غیرمجاز به میزان ۳۱۲ میلیون مترمکعب از مازاد برداشت غیر مجاز آب از سفره‌های زیرزمینی، جلوگیری می شود.

سرمستی با بیان اینکه مسدود کردن هر چاه بیش از ده میلیون ریال هزینه دربر دارد، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۹۵حلقه چاه در شهرهای زنجان و سلطانیه پر و مسلوب المنفعه شده که طی آن ۱۲ میلیون متر مکعب آب سفره های زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.

وی ادامه داد: برای انسداد چاه‌های غیر مجاز هماهنگی لازم با مراجع قضایی و انتظامی صورت گرفته و از طریق مجاری قانونی اقدام به انسداد چاه های غیرمجاز می شود.

سرمستی خاطرنشان کرد: دستور قضایی انسداد ۳۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در سال جاری اخذ شده بود که از این تعداد ۱۹۵ حلقه با هماهنگی دستگاه قضائی پر شدو تعداد ۶۰ حلقه چاه با صدور اخطاریه و پیگیری این امور و بدون تحمیل هزینه به دولت و توسط صاحبان چاهها پر شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با برنامه ریزی صورت گرفته  تا پایان سال کلیه ی چاه هائی که دارای رای قطعی از کمیسیون امور آبهای زیرزمینی و یا دیوان  عدالت اداری و یا دادگاه تجدید نظر دیوان است را پر و مسلوب المنفعه کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.