معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از شناخت فرهنگ و شرایط خاص زندگی روستاییان در سفرهای نوروزی توسط مسافران خبر داد و گفت: ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار روستایی در برابر مخاطرات بیمه می‌شوند.

جندقیان: ۵.۶میلیون خانوار روستایی در برابر مخاطرات بیمه می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، سعیدرضا جندقیان معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، گفت:‌ ایرادی که معمولا در نوع مسافرت‌ها وجود دارد این است که غالبا از سوی مبدا به مقصد بدون در نظر گرفتن جاذبه‌های طبیعی طول مسیر حرکت می‌کنیم. طبیعی است که در این صورت از بسیاری آداب و رسوم،‌ نوع زندگی و معیشت هموطنان خود در کشور عبور می‌کنیم و از آن مطلع نمی‌شویم.

وی افزود: بهتر است در طول برنامه سفر خود مجموعه‌ای از شهرهای کوچک و میانی، روستاها و آبادی‌ها را به مجموعه بازدیدها اضافه کنیم. چراکه امروزه با توسعه شهرنشینی، نیاز به بحث گردشگری به ویژه گردشگری طبیعی، گردشگری روستایی و مباحثی از این قبیل بیش از پیش احساس می شود و بایستی در این زمینه با داشتن برنامه مشخص و بسیار هدف‌مند اقدام کنیم.

جندقیان بیان کرد: به دهیاران اعلام شده در طول مسیر و ورودی‌ برخی روستاها، نوروزخانه و ایستگاه‌هایی را در کنار بازارچه‌های محلی و سنتی ایجاد کنند تا مردم بتوانند در کنار بهره‌گیری از طبیعت، در جریان ظرفیت‌های فرهنگی گوناگون و همچنین وضعیت اجتماعی و اقتصادی موجود در مناطق مختلف کشور نیز قرار گیرند.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه اظهار داشت: اقدامات انجام شده در روستاها سبب ایجاد گردش مالی برای روستاها و همچنین جاذبه‌ای برای مردم عزیز کشور است.

جندقیان همچنین ضمن اشاره به تأکید قانون‌گذار بر خودکفایی نهاد دهیاری و ضرورت ایجاد منابع درآمدی پایدار برای دهیاری‌ها افزود: در حال حاضر بخش عمده‌ای از منابع در اختیار دهیاری از محل اعتبارات قانون مالیات بر ارزش افزوده است که به صورت ملی یا استانی بین دهیاری ها توزیع می شود.

وی تأکید کرد: بر اساس آیین‌نامه مالی دهیاریها، حداقل ۶۰ درصد از اعتبارات دهیاریها می‌بایست در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی و مابقی برای  امور جاری دهیاری‌ها هزینه شود.

جندقیان در ادامه با اشاره به مخاطرات طبیعی علی‌الخصوص سیل‌های متعدد که امسال بیش از گذشته کشور عزیزمان و به ویژه روستاییان را که به مراتب آسیب پذیرتر هستند، به خود درگیر کرد، گفت: یکی از مظاهر توسعه یافتگی در هر جامعه‌ای وجود بیمه و بیمه‌گری با تعهد مناسب است. بی‌شک در راستای تأمین امنیت خانواده‌های روستایی می‌بایست برای ترویج فرهنگ بیمه در مناطق روستایی برنامه ریزی و اهتمام جدی داشته باشیم؛ به گونه ای که پس از وقوع مخاطرات طبیعی یا غیر طبیعی شرکت های بیمه ای خدمات لازم را به روستائیان ارائه کنند و دولت دغدغه کمتری را داشته باشد.

جندقیان همچنین اظهار داشت: در راستای بیمه حوادث حدود ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار روستایی نیز اقدامات دیگری در سطح ملی و استانی در حال انجام است که انشاءالله پس از حصول نتیجه به اطلاع مردم شریف و نجیب روستایی خواهد رسید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.