یک روزنامه ترکیه‌ای گزارش داد که سرکرده اصلی داعش در چنگ نیروهای آمریکایی است و برای وی گذرنامه و شناسنامه جعلی صادر کرده‌اند.

ینی شفق: ابوبکر البغدادی نزد نیروهای آمریکایی‌ قرار دارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، منابع خبری ترکیه‌ای اعلام کردند که نیروهای آمریکایی در حال بازجویی از عناصر تروریستی داعش هستند و به آنان گذرنامه و شناسنامه‌های جعلی می‌دهند.

روزنامه «ینی شفق» ترکیه گزارش داد که «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش نیز نزد نیروهای آمریکایی قرار دارد.

این روزنامه تصویری منتشر کرد که در آن البغدادی، داخل یک نفربر زرهی آمریکا حضور دارد.

البغدادی در خودروی زرهی آمریکا

بنا بر این گزارش، سرویس جاسوسی آمریکا (CIA) بر مکان حضور البغدادی و تحرکات وی نظارت دارد و در حال حاضر نیروهای آمریکایی به البغدادی و بیش از ۱۴۰ عنصر داعش، شناسنامه جعلی داده و نامهای جدیدی برای آنان انتخاب کرده است.

ینی شفق می‌گوید که اعطای این مدارک جعلی، بخشی از عملیات محرمانه‌ای است که آمریکا برای قاچاق تروریستها از منطقه و از طریق عراق در حال انجام آن است.

به گزارش این روزنامه، سرویس جاسوسی آمریکا «در حال بازجویی از دو هزار نیروی داعش در داخل اردوگاههای وابسته به حزب کارگران کردستان (پ. ک.ک) است تا به آنان شناسنامه جعلی جدید بدهد.

بنا بر این گزارش، فرآیند بازجویی در «مراکز ویژه‌ای انجام می‌شود که آمریکا در سوریه و عراق ایجاد کرده است و فرانسوی‌ها، اسرائیلیها و انگلیسیها به صورت منظم به مجرمان داعش سر می‌زنند».

در پایان این گزارش آمده است که «این مراکز تحت نظارت شدید نیروهای آمریکایی قرار دارد و در خلال بازجویی، به غیر نظامیان اجازه داده نمی‌شود که وارد آن شوند».

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.