یزد - محمد علی طالبی گفت: زیر ساخت های لازم برای جذب سرمایه گذاری در استان فراهم شده و راه اندازی و تجهیز مرکز خدمات سرمایه گذاری از جمله این زیرساخت ها است .

زیرساخت‌های خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری در یزد فراهم شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " محمد علی طالبی " استاندار یزد در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان که با حضور نمایندگان دستگاههای عضو این مرکز برگزار شد؛ اظهارداشت: مرکز خدمات سرمایه گذاری بهترین محل برای ملاقات ها و نشست های رسمی با سفرای کشورهای خارجی و محل گفتگو ها، معرفی فرصت ها و امضاء قراردادها با سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

وی با قدردانی از تلاش های اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان در این زمینه افزود: بهسازی و مرمت ساختمان مرکز، سنتی و تاریخی تاریخی بودن و قرار گرفتن در قلب بافت تاریخی جهان شهر یزد، امکان استفاده بهتر از این فضا  را فراهم کرده است و مرکز خدمات سرمایه گذاری باید به عنوان کانون اصلی حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری و ارتباط با سرمایه گذاران خارجی مورد توجه قرار گیرد و به آن نگاه شود.

رئیس مرکزخدمات سرمایه گذاری استان با اشاره به تحریم ها گفت: علی رغم محدودیت هایی که به لحاظ این  تحریم ها وجود دارد  مرکز خدمات سرمایه گذاری تلاش های خوبی در این راستا داشته است و وظایف خود را به خوبی انجام داده است و اگر این محدودیت ها نبود قطعا عملکرد بهتری داشت.

شناسایی ظرفیت‌های سرمایه گذاری از ماموریت‌های این مرکز است

استاندار تلاش برای جذب سرمایه گذاری داخلی با توجه به تحریم های خارجی را مورد تاکید قرار دارد و از آن به عنوان اولویت های استان یاد کرد و افزود: شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری داخلی و خارجی از ماموریت هایی است که این مرکز  خدمات سرمایه گذاری باید دنبال کند.

طالبی بر همراهی و تعامل بیشتر دستگاههای عضو این مرکز تاکید کرد و گفت: دستگاهها باید جدای از مسئولیت های ذاتی خود، موضوع سرمایه گذاری را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه در بسیاری مواقع سرمایه مهیا است وتنها باید فضا فراهم  و مجوزهای لازم برای جذب سرمایه گذاری صادر شود؛ برتوجه به سرمایه های خرد مردمی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: در بحث سرمایه گذاری باید محدودیت های استان در زمینه آب و محیط زیست لحاظ شود.

استاندار یزد سرمایه گذاری در زمینه شرکت های دانش بنیان، گردشگری و اکو توریسم ، سلامت و توریست درمانی را از اولویت های استان در بحث سرمایه گذاری عنوان کرد.

طالبی، تلاش برای فراهم کردن مشوق های استانی جذب سرمایه گذاری در کنار مشوق های ملی را خواستار شد و گفت: در این زمینه باید بررسی و مطالعه جدی در سایر استان ها انجام شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت های راکد و بلااستفاده سرمایه گذاری نیز باید در چرخه اقتصاد و زیر ساخت های ارتباطی و فناوری، ظرفیت های علمی و دانشگاهی، نیروی انسانی متخصص و ماهر هم باید در فرایند تیلیغات و جذب سرمایه گذاری قرار گیرد.

استاندار با بیان اینکه باید توجه ویژه به ایرانیان خارج از کشور برای رونق دادن به سرمایه گذاری استان صورت گیرد گفت: در این راستا لازم است نشست ها و همایش هایی با هدف جذب ایرانیان و یزدی های خارج از کشور پیگیری شود.

 ظرفیت‌های سرمایه گذاری استان یزد راکد است

" علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد هم در این نشست با بیان اینکه مرکز خدمات سرمایه گذاری امور مرتبط با این بخش را تسهیل کرده است گفت: هم اینک مجوز های سرمایه گذاری در کمترین زمان ممکن صادر می شود.

زینی وند با بیان اینکه خیلی از ظرفیت های سرمایه گذاری استان راکد است افزود: ۳۰ درصد پروژه های صنعتی در  داخل شهرک های صنعتی است و این امر سرمایه گذاری را نامتوازن کرده است.

وی تصریح کرد: در حوزه سرمایه گذاری به ویژه انرژی خورشیدی، اقدامات خوبی انجام شده است  و استان یزد با تولید حدود ۶۰ مگاوات برق در کشور رتبه اول را داراست.

پیشتازی استان یزد در زمینه سرمایه گذاری

" علی نمازی "  مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم گفت: هم اینک بیش از ۲۴ دستگاه اجرایی استان عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری استان هستند و فرمانداری های استان هم نمایندگانی در این مرکز دارند.

نمازی افزود: اعضای و نمایندگان در سالجاری در مرکز حضوری فعال  داشته اند و ضمن پیگیری مباحث مربوطه در نشست های مختلف، فرصت های سرمایه گذاری خود را  معرفی کردند.

وی پیشتازی استان یزد در زمینه سرمایه گذاری به ویژه اعتبار سنجی متقاضیان سرمایه گذاری خارجی را یادآور شد و بر تلاش رونق و جذب سرمایه گذاری تاکید کرد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.