مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد معتقد است عدم تعادل بین ارایه خدمات و تقسیم امکانات میان شهرهای بزرگ و کوچک، از عوامل اصلی گسترش بی‌رویه شهرهای بزرگ و حاشیه‌نشینی است.

حاشیه‌نشینی؛ نتیجه عدم تعادل ارائه خدمات شهرهای بزرگ و کوچک

به گزارش قدس آنلاین، هدی پیروی مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد افزود: خیزش جمعیتی از سمت روستاها به شهرها اجتناب ناپذیر است.

وی اظهار کرد: براساس آمار رسمی، اگر جلوی مهاجرت شدید به سمت شهرهای بزرگ را نگیریم، شاید در ۵ سال آینده همه جمعیت کشور در کلان شهرهای کشور مجتمع شوند و نه تنها روستاها، بلکه شهرهای کوچک نیز خالی از سکنه خواهند شد.

پیروی در ادامه، با اشاره به رغبت مردم مشهد برای به دست آوردن فضایی به عنوان استراحتگاه و باغ ویلا برای خروج از آلودگی های شهری، تصریح کرد: برخی از روستاها به خصوص در قسمت شمالی شهر مشهد، حاصل ایجاد همین باغ ویلاها و مناطق استراحتگاهی هستند.

پیروی اضافه کرد: از نکات شایان توجه در طرح های جامع، تفضیلی و بالادستی، عدم درنظرگرفتن کاربری استراحتگاهی در فضاهای خارج شهر مشهد است که ناهمگونی های موجود به همین دلیل مشاهده می شود.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که حدود اختیارات شهرداری برای مداخله در روستاهای حاشیه ای بر اساس قانون

مشخص است و اینکه شهرداری تنها را دستگاه ارائه دهنده رفاه و غنی سازی خدمات در این مناطق بدانیم، ادعایی غلط و باطل است.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد عنوان کرد: شهرداری مشهد تنها می بایست انجام دهد این است که وظیفه قانونی خود در روستاهای حریم را به درستی انجام و  از ارائه خدماتی که به لحاظ قانونی بر عهده ندارد، خودداری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.