سلیمان پاک سرشت در نشست امضای تفاهم نامه همکاری با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بر توسعه تعامل و هماهنگی ذی نفعان آموزش های مهارتی در راستای اجرای قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی تأکید کرد.

بخشی از وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در نشست امضای تفاهم همکاری با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه اهمیت مهارت در اتاق ایران روشن، و نقش آموزش در صنعت بدیهی است، گفت: مرجع اصلی شناسایی و معرفی اهمیت آموزش های مهارتی فنی وحرفه ای تشکل‌ها، اتاق های بازرگانی و بخش خصوصی است.

پاک سرشت افزود: در آینده، یکی از مزیت های بخش خصوصی، توانمندسازی مهارتی نیروی انسانی و برندسازی است.

رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور با بیان اینکه در آینده، نیروی ماهر یکی از اصلی ترین محورهای رقابت بخش خصوصی است، گفت: برندسازی و تولید محصولات با کیفیت، وابسته به میزان مهارت نیروی کار است.

پاک سرشت در ادامه بر نقش کلیدی بخش خصوصی در اجرای قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی تأکید کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعامل و هماهنگی بین ذی نفعان آموزش های مهارتی نیاز اصلی این حوزه در کشور است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی گفت: تعامل و هماهنگی بین ذینفعان آموزش های مهارتی در کشور نقش مهمی در اجرای مؤثر این قانون دارد.

وی در ادامه تأکید کرد: در اجرای قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی، اتاق های بازرگانی نیز می توانند نقش جدی تری داشته باشند.

رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور گفت: با توجه به تجربه سال های اخیر در حوزه آموزش های مهارتی، ارتقای توانمندی مهارتی نیروی انسانی نیازمند تجهیزات به روز، منابع آموزشی، مربیان توانمند و محتوای آموزشی است.

 پاک سرشت افزود: مصادف شدن امضای تفاهم نامه همکاری با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تشکیل دبیرخانه شورای عالی آموزش مهارتی و ابلاغ اجرای قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی از سوی دولت را به فال نیک می گیریم.

وی اظهار امیدواری کرد در سال ۱۳۹۸ شاهد شکوفایی و بهبود نرم افزاری و ارتقای « نظام روابط و حکمرانی آموزش های مهارتی» باشیم.

پاک سرشت افزود: در راستای وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بخشی از مأموریت های سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور را به بخش خصوصی توانمند واگذار می کنیم.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد: همکاری سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در راستای اجرای تفاهم نامه مذکور، همکاری سودمند آموزش های مهارتی در حوزه صنعت باشد.

علیرضا اشرف، دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در این مراسم با بیان اینکه مراکز آموزش فنی و حرفه ای از امکانات آموزشی خوبی برخوردار است، گفت:  در زمینه ارائه آموزش های عملی و مهارتی نیازمند کمک سازمان آموزش فنی و حرفه ای هستیم.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: نقش نیروی آموزش دیده و دارای مهارت در قیمت تمام شده حوزه صنعت نقش بسیار مهمی دارد.

وی با بیان اینکه امروزه نقش نیروی انسانی ماهر در کیفیت تولید بیشتر از گذشته است، بر نقش مهم آموزش های مهارتی در ارتقای کمیت و کیفیت کالا تأکید کرد.

اشرف در ادامه اظهار امیدواری کرد اجرای تفاهم نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دستاوردهای خوبی برای کشور داشته باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.