پدرام سلطانی اظهار داشت: من امیدوارم دوره نهم اتاق گفتمان اصلاح حکمرانی اقتصادی و حکمرانی عمومی را در کشور راه بیندازد و به یکی از بازیگران اصلاح اقتصادی و حکمرانی ما تبدیل شود.

درخواست برای اجرای حکمرانی خوب اقتصادی در کشور

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، پدرام سلطانی عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: نقدنگاری و نقدگویی در سال‌های اخیرافزایش یافته و افراد با بیان صریح‌تر مسائل و مشکلات را بیان می‌کنند و مدارای بیشتری در رابطه با گفته شدن نقد در جامعه وجود دارد، اما هنوز نتوانسته‌ایم به مرحله نقدشوندگی و نقدپذیری برسیم.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: یعنی جامعه ما نقد را بیان می‌کند و رسانه‌ها آن را می‌نویسند، ولی دستگاه‌های مربوطه دولت و سایر قوای مستقر در کشور گویا کمتر آن را می‌شنوند و اثر نقد در عملکرد حتی کمتر از میزان شنیده شدن است و این یک آسیب و آفتی است که به جان جامعه ما افتاده است.

سلطانی با اشاره به نظرسنجی اتاق بازرگانی تهران از اعضای خود اظهار داشت: این یک نکته با اهمیت است که باید به سایر نقاط جامعه نیز تسری یابد.

وی با اشاره به انتخابات نهمین دوره اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور گفت: کسانی که در این دوره حضور نخواهند داشت، باید به نقدکنندگان اتاق تبدیل شوند، زیرا جامعه پویا جامعه‌ای است که افراد آن بتوانند در کنار هم کار کنند و همدیگر را نقد کنند و با این اقدام ما می‌توانیم مدلی از اصلاحات را به جامعه معرفی کنیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: بخش خصوصی کشور اعتقاد دارد که نمی‌توانیم به رشد اقتصادی و بالندگی بخش خصوصی نائل شویم، مگر اینکه با دنیا کار کنیم و ما چاره‌ای و گزینه‌ای به غیر از آن نداریم و باید با دنیا کار کنیم.

وی اظهار داشت: ما می‌پذیریم کشورهایی وجود دارند که رویکرد عادلانه و مطلوبی نسبت به ما ندارند و ما می‌دانیم که کشورهایی هستند که منافع خود را به منافع سایر کشورها ارجح می‌دانند و حتی برخی از کشورها دشمنان ما محسوب می‌شوند، ولی دشمنی هم یک روز باید به مدارا تبدیل شود و وقتی ما بتوانیم در فضای مدارا کار کنیم، آن موقع است که می‌توانیم موفق باشیم.

سلطانی افزود: لذا استدعای من از سوی بخش خصوصی از سطوح عالی کشور این است که بتوانیم رویکردی اتخاذ کنیم تا در تعامل با  جامعه جهانی رشد کنیم و اجازه ندهیم فشار تخاصم‌گونه جامعه جهانی ما را محدود کند و ما را با تحریم‌های روزافزون مواجه کند و این مهارتی است که ما به آن نیاز داریم.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: من امیدوارم دوره نهم اتاق گفتمان اصلاح حکمرانی اقتصادی و حکمرانی عمومی را در کشور راه بیندازد و به یکی از بازیگران اصلاح اقتصادی به حکمرانی ما تبدیل شود.

وی افزود: ما هر چقدر تلاش کنیم یک بخشنامه و آئین‌نامه را اصلاح کنیم وضع‌مان بهتر نمی‌شود به جهت اینکه ده‌تای دیگر تولید می‌شود، بنابر این ما باید روش‌مان و رویکردمان را اصلاح کنیم و آنچه را در اتاق در دوره هشتم به اندازه مینیاتوری آن به نمایش گذاشتیم در سطح نهادهای جامعه تکثیر شود و این گفتمان قدرت بگیرد.

سلطانی با بیان اینکه ما کسانی هستیم که به اندازه خودمان تأثیرگذار بوده‌ایم و این را باید به سایر قسمت‌های جامعه پیوند بزنیم، گفت: با این کار باید بتوان از این پیچ تند عبور کرد.

وی اظهار داشت:‌ما باید از فرصت نقدشوندگی استفاده کنیم و بدانیم آن افرادی به کشور خدمت می‌کنند که مسائل و مشکلات را می‌بینند دلسوزانه، آشکارا و صریح بیان کنند زیرا از نگفتن مشکلات سودی نخواهیم برد، به جز آنکه در حاشیه امن قرار می‌گیریم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.