سید جواد حسینی کیا گفت: مهمترین نکته در مباحثی که در بیانیه گام دوم انقلاب آورده شد، موضوع جوانگرایی است و باید از ظرفیت تخصصی و توان جوانان استفاده کرد. معضل بیکاری و مشکلات معیشتی، از مشکلات جدی است که باید برنامه‌های کوتاه و بلند مدتی برای رفع آن چاره‌اندیشی شود.

"جوانگرایی" و "رفع مشکلات اقتصادی" سرلوحه کار مسئولان در اجرای "بیانیه رهبری" باشد

سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره لزوم جوانگرایی و تحول در نهادهای حاکمیتی کشور، که یکی از ابعاد مورد اشاره در بیانیه گام دوم رهبری است، اظهار داشـت: مهمترین نکته در مباحثی که در بیانیه گام دوم انقلاب آورده شد، موضوع جوانگرایی است؛ در زمان پیامبر نیز، ایشان با وجود صحابه مطرحی در کنار خود داشتند اسامه را به فرماندهی منصوب کردند و این نمونه بارزی است که جوانگرایی همواره مورد تاکید بزرگان بوده و ما هم باید به سمت جوانگرایی حرکت کنیم.

حسینی کیا ادامه داد: باید از ظرفیت تخصصی و توان جوانان استفاده کرد. همین افرادی که در حال حاضر در مناصب گوناگون و حساس مدیر هستند، در واقع همان جوانان دهه شصت هستند که در آن دوره به آنها فرصت داده شد تا وارد عرصه شده و کار کنند؛ باید راه را برای ورود جوانان به عرصه های مختلف باز کرد و تغییرات در بخش های مختلف حکومتی از جمله قوه قضائیه  که رئیس آن به تازگی تغییر یافته، صورت بگیرد؛ ظرفیت مناسبی در قوه قضائیه موجود است تا نیروهای پر تلاش و تازه نفس روی کار بیایند و گام بزرگی در جهت تحول دستگاه قضایی و جامعه بردارند.

نماینده مردم سنقر در مجلس افزود: مهمترین موضوعات دیگری که باید مسئولان و تحلیلگران در خصوص بیانیه رهبری به آن توجه کرده و به کار ببندند، رفع مشکلات اقتصادی است؛ معضل بیکاری جوانان و مشکلات معیشتی، یکی از مشکلات جدی کشور است که باید رفع شده و برنامه های کوتاه و بلند مدتی برای رفع آن چاره اندیشی شود؛ در عین حال باید با استحکام و ایستادگی از مواضع بین المللی و سیاست خارجی خود دفاع کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.