استاندار خراسان رضوی از امضای تفاهم نامه به ارزش یکصد و پنج میلیارد تومان در جغتای خبر داد.

امضای تفاهم نامه معین اقتصادی در جغتای

 علیرضا رزم حسینی در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که پیش از ظهرامروز در مسجد جامع جغتای برگزار گردید در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت:  در خراسان رضوی تفاهم نامه هایی به ارزش ۲۱ هزار و پانصد میلیارد تومان امضا شده است که در شهرستان جغتای  در حوزه کشاورزی و صنعتی تفاهم نامه ای به ارزش یکصد و پنج میلیارد تومان امضا شد.
وی گفت:  تفاهم نامه ها ی معین اقتصادی با کسانی بوده است که آموزش روستایی را برعهده می گیرند  و کار صندوق های توسعه روستایی و  کار آفرینی را  انجام می دهند و مدیریت ظرفیت های تولید و همچنین انجام کارهای مطالعاتی و اجرای  فعالیتهایی که منجر به توانمندی  مردم می شود را انجام می دهند.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی با توجه به ظرفیت هایی که دارد در جذب سرمایه گذار خارجی پیشرو بوده است تصریح کرد:
در سال جاری ۳۷ طرح سرمایه گذاری به ارزش  یکصد و ۸۰ میلیون دلار  انجام گردیده  است.
وی در ادامه افزود:  خراسان رضوی بیش از دو میلیارد دلار  صادرات به  90  کشور ازجمله افغانستان ،ترکمنستان ،تاجیکستان، قزاقستان،هنگ کنگ ،چین ، امارات  و عراق داشته است.
 رزم حسینی با اشاره به سهم بازار خارجی از محصولات تشریح کرد:  بیش از۴۳ درصد  از صادرات کشور جمهوری اسلامی ایران  به  کشور افغانستان  را   استان خراسان رضوی  دارا  میی باشد و همچنین ۶۰ درصد   از صادرات  کشور ایران به آسیای میانه   مربوط  به استان خراسان رضوی   است که سهم  بسیار بالایی است.
وی با یادآوری اینکه خراسان رضوی  در  بخش سرمایه گذرای های صنعتی   رتبه چهارم  کشور است تصریح کرد:   استان خراسان رضوی در چند سال گذشته سهم بالایی در سرمایه گذاری های  صنعتی در کشور  به ویژه در صنایع  فولاد  و شیشه داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.