مازندران- علی اکبر زلیکانی پس از پرسش های فراوان خبرنگاران، رسانه ای نبودن شهردار ساری را تایید کرد.

دولت برای ساری کاری انجام نداده است / شهردار ساری رسانه ای نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با تایید رسانه ای نبودن شهردار ساری اظهار کرد: علیرغم اینکه ایشان سابقه حضور در صدا و سیما را دارند، رسانه ای نیستند.

وی افزود: عدم حضور ایشان طی یکسال گذشته در صحن شورای شهر نیز برای جلوگیری از تنش های احتمالی ست تا از متن وارد حاشیه نشده و فضای شهری دچار التهاب نشود.

دولت و مجلس رفوزه شدند

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اعلام اینکه دولت کار و اقدام مثبتی برای شهر ساری نداشته است، گفت: مردم از عملکرد دولت و منتخبین شان در مجلس ناراضی اند و در انتخابات پیش رو اتفاقات جدیدی رقم خواهد خورد.

زلیکانی با تایید بر اینکه بنده اصلاح طلب ام و در هر دو دوره به دولت رای دادم، اضافه کرد: بنده نیز در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس نیز اشتباه کردم و این اشتباه پُرهزینه بوده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی به اینکه عملکرد شورا در این برهه چگونه بوده است، خاطرنشان کرد: به خودمان در شورا نمره ۱۰ می دهیم ولی مجلس و دولت رفوزه شده اند.

زلیکانی ادامه داد: شورای پنجم توانسته به بخشی از نیازهای مردم از جمله اشتغال که در حیطه وظایفش نیست، پاسخ داد و به نظرم وضعیت مان بهتر است.

شهردار به عرصه های سیاسی ورود پیدا نکند

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری از ورود شهردار ساری به عرصه های سیاسی گلایه کرد و از عبوری خواست خودش را خرج برخی سیاسیون نکند تا محبوبیت اش را از دست ندهد.

زلیکانی با اشاره به اینکه در حوزه درآمد پایدار رشد خوبی داشتیم اما با اینگونه درآمدها فاصله داریم، گفت: تا زمانی که حاکمیت به شهرداری ها و مدیریت شهری در پیشبرد سیاست ها نقش و در ادامه پاداش ندهد، شهرداری ها به درآمد پایدار نمی رسند.

وی سرانه فضای ورزشی ساری را نصف استاندارد اعلام کرد و افزود: سرانه ورزشی شهرمان بسیار پایین و ۷۵ صدم مترمربع است درحالیکه باید یک و نیم مترمربع باشد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری بودجه خالص شهرداری در سال آینده را ۶۱۹ میلیارد تومان ذکر و یادآور شد: اگر بودجه سازمان های تابعه به این رقم اضافه شود بودجه شهرداری به ۷۵۰ میلیارد تومان می رسد.

زلیکانی با اشاره به اینکه بودجه سال آینده را انقباضی بستیم و با جرح و تعدیل انبساطی شد، اضافه کرد: بودجه سالجاری کاملاً محقق شد و ۱۳۰ میلیارد تومان متمّم به آن اضافه شد که در صحن شورا درباره متمم آن تصمیم گیری خواهد شد.

ادامه بلوار داراب مهمترین پروژه سال آینده

وی مهمترین پروژه های سال آینده را اجرای فاز دوم پارک ملل و ادامه مسیر بلوار داراب بعد از پل کابلی دانست و از تملک اراضی در این محدوده خبر داد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری به افتتاح پارک بانوان طی روزهای آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به ساخت و سازهای نامناسب اطراف این پروژه، برای دیوارکشی پارک ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تصمیم بر این شد به همین شکل به بهره برداری برسد تا در آینده حصارکشی آن صورت پذیرد.

زلیکانی در رابطه با تخلفات صورت گرفته در سازمان عمران شهرداری ساری خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی قوه قضائیه پرونده ای را در این رابطه تشکیل داده که در حوزه مقدماتی و کارشناسی است.

پیمانکار نیروگاه زباله سوز خلع ید شد

وی در رابطه با نیروگاه زباله سوز ساری از خلع ید پیمانکار این پروژه بعلت عدم پیشرفت فیزیکی خبر داد و گفت: متاسفانه این پروژه بدون مطالعات، اجرایی شد و مطالعات فاز صفر آن صورت نگرفته است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه دستگاه های ذیربط اسناد پروژه زباله سوز ساری را بررسی کردند، افزود: ۸ میلیارد تومان برای این پروژه درنظر گرفته شده و تاکنون ۳ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

زلیکانی ادامه داد: با روند موجود، بعید می دانم نیروگاه زباله سوز ساری در سال آینده هم به بهره برداری برسد.

تبرئه می شوم

عضوشورای شهر ساری در پاسخ به پرسش قدس آنلاین در رابطه با اینکه به اتهام نشر اکاذیب درفضای مجازی به ۱۲ ماه و نیم حبس محکوم شده اید که شش ماه آن تعزیری است؟ توضیح داد: حکم مذکور به دادگاه تجدیدنظر رفته و تبرئه خواهم شد.

زلیکانی با اشاره به اینکه مطلبی را تحت عنوان بنده در فضای مجازی منتشر و در ادامه خودشان شکایت کردند، افزود: این فضاسازی و سناریو از سوی جریان متقابل بنده بوده و از این بادها نمی لرزم.

وی در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین که چند نیرو را به بدنه شهرداری تحمیل کرده اید، گفت: بنده نیز موجبات اشتغال چندین نفر را در شهرداری فراهم و این افراد از همه اقشار جامعه هستند.

مردم از شوراها راضی نیستند

زلیکانی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارمان که آیا وجود شوراها به نفع مردم است یا خیر؟ پاسخ داد: فکر کنم هیچ کس از عملکرد شوراها راضی نیست اما اگر منتخبین مردم کارهای اساسی کنند، اتفاقات خوبی رخ می دهد.

وی اضافه کرد: شرایط بگونه ای شده است که حتی اگر بسیاری از دستگاه های اجرایی نباشند، اتفاق خاصی برای مردم نمی افتد.

خبرنگار نوشت: مهدی عبوری شهردار ساری طی شش سال گذشته که در این مسئولیت فعالیت دارد، در جمع رسانه ها حاضر نشده و پاسخگوی نمایندگان افکار عمومی نبوده است که این مساله نارضایتی های فراوانی را در میان اهالی رسانه رقم زده و پرسش های بسیاری همچنان باقی ست.

در این راستا خبرنگار قدس، پرسش های خود از شهردار ساری را از علی اکبر زلیکانی عضو شورای شهر پرسید تا به گوش شهردار برساند.

مهمترین سوالات خبرنگار قدس از شهردار ساری؛ ایراد در مهندسی پروژه های در دست اجرای شهرداری، عدم شفاف سازی عملکرد مالی شهرداری، جذب بی رویه نیرو در شهرداری و فربه شدن آن، چرایی پرداخت به پیمانکاران و رسانه ها بصورت غیرعادلانه، شفاف سازی تخلفات سازمان عمران شهرداری، کیفیت پایین پیاده رو سازی در سطح شهر، طولانی شدن برخی پروژه ها از جمله پل کابلی و ادامه بلوار داراب و اجرای مناقصات قبل از انتشار در رسانه ها است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.