هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا برای سرخابی های پایتخت عصر امروز آغاز می شود که طی آن استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان العین امارات است و پرسپولیس در دوحه به میهمانی السد قطر می‌رود.

چطوری ژاوی؟

حمید رضا خداشناس/ هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا برای سرخابی های پایتخت عصر امروز آغاز می شود که طی آن استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان العین امارات است و پرسپولیس در دوحه به میهمانی السد قطر می‌رود. این در حالی است که با توجه به نتایج ضعیف این دو نماینده کشورمان در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا پیروزی در بازی های امروزشان در مقابل میلیونر های عربی جهت ماندن در کورس رقابت‌ها برای صعود به مرحله بعدی بسیار اهمیت دارد و امیدواریم هم پرسپولیس و هم استقلال دست پر از میدان خارج شوند و به نوعی عیدی هوادارانشان را بدهند.

  استقلال - العین؛ فرصتی برای انتقام
 استقلال یکی از نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا امروز و از  ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی میزبان العین است. شاگردان شفر در حالی به مصاف این تیم اماراتی می روند که شکست تلخی را در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا مقابل الدحیل تجربه کردند و برای امیدوار ماندن برای صعود از این گروه با وجود الدحیل و الهلال، به 3 امتیاز این دیدار خانگی احتیاج مبرم دارند. استقلالی ها با توجه به نتایج خوبشان در لیگ و صعود به رتبه سوم با روحیه ای مضاعف پای در این میدان می گذارند و بسیار امیدوارند العین را که این روزها از شرایط آرمانی به دور است و در لیگ داخلی شان هم نتایج خوبی نمی گیرد در غیاب چند بازیکن مطرحش مغلوب کنند.العین که هفته گذشته در برابر تیم فوتبال الهلال تن به شکست داده در چهار دیدار اخیرخود در لیگ امارات تنها به یک برد رسیده است که آمار ضعیفی است و این می‌تواند خبری خوب برای آبی پوشان ایران باشد که به پیروزی در این دیدار به شدت نیاز دارند.اما خبر خوب‌تر برای استقلالی ها اینکه  العین در این دیدار دو مدافع اصلی و کلیدی خود را در اختیار ندارد و این باعث شده تا خط دفاعی این تیم در شرایط خوبی قرار نداشته باشد.اسماعیل احمد، کاپیتان تیم فوتبال العین در دیدار قبلی کارت قرمز دریافت کرد و از طرف دیگر هم مهند سالم العنزی به خاطر مصدومیت نمی‌تواند در این دیدار هم حضور داشته باشد. کایو، مهاجم برزیلی العین که از بهترین و کلیدی‌ترین بازیکن این تیم است و استقلالی‌ها اصلاً خاطره خوبی از این بازیکن برزیلی ندارند هم به این بازی نمی رسد و همه این ها باعث شده تا هواداران استقلال امیدوار به پیروزی مقتدرانه تیمشان در این بازی و انتقام شکست 6 بر یک سال 96 از این تیم اماراتی باشند. سرمربی آلمانی استقلال نیز در این بازی خسرو حیدری و صیادمنش را در اختیار ندارد ولی با توجه به ترافیک بازیکن در این تیم به نظر مشکلی در این زمینه نخواهد داشت.

  السد - پرسپولیس: تکرار نیمه نهایی فصل پیش 
شاگردان برانکو در حساس ترین بازی این روزهای خود باید در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه با قضاوت کیم، داور کره‌ای به مصاف السد بروند. مسابقه‌ای که سایت AFC آن را یادآور دیدار نیمه‌نهایی فصل قبل لیگ قهرمانان نامید. آن دیدار برای نماینده کشورمان خوش یمن بود و پرسپولیسی ها در همین ورزشگاه موفق به شکست یک برصفر ژاوی و یارانش شدند و دیدار برگشت نیز با تساوی یک بر یک در آزادی به پایان رسید تا سرخپوشان ایرانی راهی فینال مسابقات شوند. اما حالا تیم قطری با همه  ستاره‌های میلیون دلاری اش از ژاوی و گابی اسپانیایی تا بونجاح و اکرم عفیف و... برای جبران باخت می‌آید و پرسپولیس نیز به عنوان نایب قهرمان دوره قبل می آید تا نشان دهد امسال هم به دنبال رسیدن به فینال است. نکته مهم در مورد السد و پرسپولیس اینکه دو تیم در شرایطی برابر هم قرار می‌گیرند که این دوره را ناامیدکننده شروع کردند. پرسپولیس در خانه برابر پاختاکور به تساوی یک بر یک رسید و در دیگر دیدار، السد در زمین الاهلی با دو گل شکست خورد. هر دو تیم با توجه به ناکامی در گام نخست سخت به دنبال پیروزی در این دیدار هستند بویژه السد که در دیدار نخست خود برابر الاهلی تن به شکست داد و میزبان بازی هم به شمار می‌آید. برانکو در این دیدار حسین ماهینی، محمد انصاری، محسن ربیع‌خواه، امید عالیشاه و همچنین شایان مصلح را در اختیار نخواهد داشت و شاید از ترابی هم نتواند در این بازی استفاده کند.در مورد السد هم گفته می شود شاید ژاوی به این بازی هم نرسد چرا که هنوز او به طور کامل بهبودی پیدا نکرده است و فریرا نشان داده که تا یک بازیکن به آمادگی کامل نرسد به او بازی نخواهد داد.

   السد از تیم ملی قطر قوی‌تر است
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری قبل از بازی با السد قطر گفت: باید اذعان کنم، تیم السد، تیمی قوی‌تر از تیم ملی قطر است.
برانکو افزود: ما بازی‌های خوبی را طی سال گذشته برابر همین تیم داشتیم. بازیکنان بسیار خوبی دارند که از ژاوی و گابی نام می‌برم و البته بازیکنان دیگری که در تیم ملی قطر دارند. قطعا ما بازی بسیار خوبی برابر یکدیگر خواهیم داشت.وی گفت: تیم من، تیم پرسپولیس هم تیم بسیار قدرتمندی است. به این تیم و بازیکنانم افتخار می‌کنم. ما تصمیم داریم بهترین فرم بازی خودمان را به مرحله اجرا بگذاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.