سرپرست فرمانداری شهرستان مشهد گفت: مشهد برای میزبانی از زائران امام رضا (ع) و گردشگران درروزهای پایانی سال جاری و نوروز ۹۸ ، بیشتر از گذشته آماده است.

هیچ توجیهی برای کوتاهی دستگاه ها در خدمت رسانی به زائران و مسافران پذیرفته نیست

حیدر خوش نیت در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: خدمت کردن به زائران امام رضا(ع) افتخاری بزرگ و یک وظیفه است لذا باید با همراهی و همکاری همه دستگاه های متولی و مردم  بهترین میزبانی را از زائران  در  ایام پایانی اسفند و تعطیلات عید نوروز داشته باشیم.
رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان مشهد با بیان اینکه مشهد برای میزبانی از زائران امام رضا (ع) بیشتر از گذشته آماده است، تصریح کرد: کمیته های مختلف در حوزه های گوناگون برای میزبانی شایسته از زائران تشکیل شده است و همدلی خوبی بین آنها برای پذیرایی از زائران وجود دارد ، از طرفی  هماهنگی های لازم بین ادارات مرتبط با حوزه خدمات‌ رسانی به زائران از جمله دستگاه های خدماتی، انتظامی، حمل و نقل ، امنیتی ، بهداشت و درمان و تنظیم بازار  برقرار می باشد و در مانور خدمت که روز چهارشنبه در بوستان غدیر برگزار می شود هرکدام از دستگاه ها و کمیته ها به صورت مانور برنامه ها و خدمات خودشان را ارائه می کنند. 
وی تصریح کرد: نظارت بر فعالیت پایانه های مسافری و راه آهن به منظور کنترل نرخ حمل و نقل و ارائه خدمات به موقع ، نیز آغاز شده و تیم های بازرسی در این مکان ها مستقر هستند، همچنین به مراکز معاینه فنی نیز اعلام شده است که در این روزها به صورت شبانه روزی فعالیت داشته و پاسخگوی شهروندان و حتی زائران باشند. 
سرپرست فرمانداری شهرستان مشهد با بیان اینکه بررسی مراکز بین راهی نیز انجام شده  و مشکلات و نقائص آنها برطرف شده است،  افزود:  ۵۱پایگاه شهری، ۱۷پایگاه جاده ای ، ۱۸۳آمبولانس، ۳۱مرکز دیالیز، ۲۲۷درمانگاه و ۶۴ داروخانه در سطح شهر مشهد آماده ارائه خدمات به زائران هستند.
خوش نیت با اشاره به اینکه کالاهای اساسی به اندازه کافی و حتی بیشتر از سال گذشته تامین شده است و نگرانی از این بابت وجود ندارد ،  ادامه داد: ۴ هزار و ۸۰۰تن میوه در سردخانه ها ذخیره سازی و از ۲۵ اسفند ماه در مراکز صنفی معتبر در شهرستان مشهد با قیمت مناسب توزیع خواهد شد. از طرفی آرد برای همه نانوایی ها در نظر گرفته شده است و ۶۰ نانوایی که در منطقه ثامن فعالیت دارند سهمیه ارد بیشتری در اختیار آنها قرار گرفته است، همچنین توزیع گوشت قرمز و مرغ نیز طی تدابیری که از سوی کارگروه تنظیم بازار استان در حال بررسی است طی چند روز اینده با رفع مشکلات قبلی در مراکز مجاز و فروشگاه ها توزیع خواهد شد.
وی  با بیان اینکه گاهی یک لبخند و برخورد مناسب  با زائر امام رضا(ع) توسط یک شهروند و یا نیروهای دستگاه های متولی بیشترین تاثیرگذاری را دارد، افزود: وظیفه همه ما این است  که  زائران امام هشتم  را تکریم کنیم و این موضوع باید مورد توجه جدی مردم و مسئولان قرار بگیرد از این رو به جهت مشکلات ترافیکی که در این ایام و خصوصا در  خیابان های منتهی به حرم مطهر ایجاد می شود از شهروندان و همچنین زائران انتظار همراهی داریم و توصیه می کنیم که برای تسهیل در رفت و امد، بیشتر  از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا زائران رضوی که گاهی اوقات برای اولین بار به زیارت امام هشتم تشرف پیدا می کنند و مهمان شهر مشهد  هستند با خاطره‌ای خوش به محل سکونتشان برگردند.
خوش نیت اظهار داشت: از طرفی نیز هیچ توجیهی برای کوتاهی احتمالی دستگاه ها در خدمت رسانی به زائران و مسافران پذیرفته نیست و  باید دستگاه های متولی با مرور تجربیات سال های گذشته نقایص قبل و خلاهای احتمالی در برخی موارد را پوشش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.