مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: سالیانه بیش از ۳۱ میلیون زائر به مشهد مقدس سفر می کنند و این حجم زائر برای شهر مقدس مشهد یک پتانسیل بسیار خود می باشد.

سالیانه بیش از ۳۱ میلیون زائر به مشهد مقدس سفر می کنند /  محور بردسکن، خلیل آباد و کاشمر یک مسیر سبز گردشگری محسوب می شود

به گزارش قدس آنلاین از خلیل آباد، مهدی فروزان در اولین سمینار توانمندی سازی عوامل اجرایی ستاد خدمات سفر شهرستانهای کاشمر، بردسکن و خلیل آباد که با حضور فرماندار خلیل آباد، بخشداران و اعضای شورای اسلامی شهر  و روستا  و اعضای ستاد خدمات سفر ترشیز کهن که به میزبانی خلیل آباد برگزار شد اظهار کرد: ستاد اجرایی  خدمات سفر محصول دولت است که به منظور خدمات رسانی به مسافرین و گردشگران و در حوزه خراسان به زائرین امام رضا (ع) می باشد و این ستاد یک ستاد دائمی است.
وی با بیان اینکه در نوروز سال گذشته بیش از ۸ میلیون زائر وارد مشهد مقدس و ۱۴ میلیون نفر وارد استان خراسان رضوی شدند افزود: پیش بینی می کنیم با توجه به فرهم سازی تمهیدات لازم برای نوروز سال ۹۸ بیش از ۸ درصد رشد جمعیت مسافرین و زائرین به استان خراسان رضوی را داشته باشیم.
مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی  از فعال بودن تمامی پایگاه های جاده ای در سطح استان در ایام نوروز خبر داد و بیان کرد: امروز قسمت اعظم مسافرین و زائرین امام رضا(ع) از شهرهای طبس، بردسکن، خلیل آباد و کاشمر می گذرند که یک مسیر سبز گردشگری محسوب می شود و باید بیش از پیش به این مسیر توجه شود.
فروزان شهرستان خلیل آباد را یکی از شهر های گردشگری مذهبی در سطح استان معرفی کرد و گفت: شهرستان خلیل آباد با وجود ۴ امامزاده  می تواند در خصوص گردشگری مذهبی فعالیت زیادی بکند و با معرفی پتانسیل های خوب کشاورزی این منطقه می تواند خلیل آباد را زبانزد خاص و عام بکند.
وی با بیان اینکه شهرستان بردسکن  شاهراه چندین استان و شهرستان است گفت:  باید در میدان ورودی شهر بردسکن اوج هنر و زیبایی موج بزند و با ایجاد بازارچه و سوغات سرا به دنبال جذب مسافر و زائرین باشند.
مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی کویر بردسکن را یکی از بی نظیر ترین جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی نام برد و گفت: باید تورهای گردشگری به سمت کویر بردسکن فعال تر عمل کند.
فروزان از فرمانداران سه شهرستان حوزه ترشیز خواست با ایجاد تمهیدات لازم مسیری امن برای مسافرین و زائرین آقا علی اابن موسی الرضا(ع) در ایام نوروز ایجاد بکنند.

همچنین در این مراسم فرماندار خلیل آباد گفت: مفتخر هستیم همه ساله میزبان مسافرین و زائرین امام رضا(ع) در شهرستان خلیل آباد هستیم و امسال هم با برنامه ریزی هایی که توسط ستاد خدمات سفر شهرستان شده است، منتظر میزبانی قدوم پر خیر و برکت زائرین امام (ع) در ایام نوروز هستیم.

مجتبی شاکری با بیان اینکه  تلاش اعضای ستاد خدمات سفر شهرستان بر ماندگاری بیشتر مسافرین در ایام نوروز در شهرستان است افزود: با توجه به اینکه در مسیر جاده ولایت قرار داریم در ورودی شهر خلیل آباد با ایجاد سوغات سرا و بازارچه صنایع دستی به دنبال معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های خوب شهرستان در حوزه کشاورزی و صنایع دستی به مسافرین و زائرین هستیم.
وی با بیان اینکه در سطح شهرستان  ۱۱ اثر  تاریخی فرهنگی ثبت آثار ملی شده است بیان کرد: همچنین ۶ اثر شامل «آیین های عاشورایی پرده خوانی، شبیه خوانی کندر، دسته بنی اسد، حیدری حیدار، آیین علم بندان و دانش سنتی تهیه کشمش خلیل‌آباد» در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است.
فرماندارخلیل آباد گفت: احکام کمیته های ۱۰ گانه ستاد خدمات سفر شهرستان صادر شده است و تمامی دستگاههای خدماتی برای ایام نوروز در آماده باش کامل می باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.