گیلان- سردار محمدرضا اسحاقی با بیان اینکه بالغ بر ۶۰۰ هزار عدد انواع مواد محترقه در استان کشف و ضبط شده، گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم برای کنترل هیجان فرزندان‌شان مراسم چهارشنبه آخر سال به صورت محله محور و با حضور خانواده‌ها برگزار شود.

کشف ۶۰۰ هزار عدد انواع مواد محترقه در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس گیلان ، سردار محمدرضا اسحاقی فرمانده انتظامی استان گیلان، با بیان اینکه همه ساله هنگام فرارسیدن ایام چهارشنبه پایانی سال شاهد خسارات و تلفات جبران ناپذیری هستیم، اظهار کرد: با افزایش اطلاع رسانی از عواقب استفاده از مواد محترقه خطرزا از آسیب‌های ناشی از آن کاسته می‌شود، در همین راستا به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم برای کنترل هیجان فرزندان‌شان مراسم چهارشنبه آخر سال به صورت محله محور و با حضور خانواده‌ها برگزار شود.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه خط قرمز پلیس در چهارشنبه آخر سال ایجاد مزاحمت برای مردم، اختلال در نظم عمومی، مزاحمت برای بیماران و خردسالان است، افزود: در این رابطه هماهنگی‌هایی با مجموعه قضایی انجام شده و برابر مقررات با افراد متخلف برخورد می‌شود. طی سه ماهه گذشته بالغ بر ۶۰۰ هزار عدد انواع مواد محترقه در استان کشف و ضبط شده که ۸۹ نفر هم در این رابطه دستگیر شده‌اند.

سردار اسحاقی با بیان اینکه با توجه به در پیش بودن ایام نوروز جهت برقراری امنیت در جاده‌ها و معابر هم تمهیداتی اندیشیده شده و بالغ بر ۱۰ هزار نفر از ماموران انتظامی در استان آماده باش هستند، گفت: با تلاش همکاران در سراسر استان از نقطه صفر مرزی تا مبادی ورودی استان تمهیدات لازم اندیشیده شده تا هموطنان‌مان ایامی خوش توام با آرامش و راحتی را در استان گیلان سپری کنند.

وی با اشاره به گزارشی از وقوع جرائم در استان طی ۱۱ ماهه نخست امسال، بیان کرد: در حوزه کشفیات ۷۳ درصد رشد داشتیم، همچنین ۱۵ باند حرفه‌ای کلاهبرداری در استان شناسایی و متلاشی و ۵۲۹ متخلف در این رابطه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی گیلان تصریح کرد: در حوزه مواد مخدر حدود ۳ هزار کیلو انواع مواد مخدر کشف شد که ۷۰ درصد کشفیات این حوزه با تلاش اطلاعاتی محقق شده است، در حوزه جرائم رایانه‌ای هم کشفیاتی داشتیم که به ترتیب هتک حیثیت، نشر اکاذیب و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی مهمترین تخلفات حوزه سایبری محسوب می‌شوند.

مقام عالی انتظامی استان با بیان اینکه جامعه نیاز به آموزش‌های اجتماعی دارد، خاطرنشان کرد: بسیاری از مالبختان حوزه سایبری تا مدت‌ها اطلاع ندارند که از حساب‌های بانکی آنان به صورت غیرمجاز برداشت صورت می‌گیرد.

سردار اسحاقی بیان کرد: طبق بررسی‌ها از سامانه شکایت مردمی، ۱۱ درصد از شکایات مردمی کاسته شده و همچنین ۷ درصد تقدیر مردمی از عملکرد همکاران ما افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار موتورسوار فعال در استان داریم، گفت: تاکنون برنامه‌های آموزشی مختلف همراه با اهدای کلاه کاسکت در ۳۷۰ روستای استان اجرا شده است و قریب به ۱۵ هزار نفر هم در این چرخه آموزشی پلیس قرار گرفته‌اند و همچنین ۸۰ مدرسه متوسطه دوم حاشیه جاده‌ها هم تحت آموزش‌های لازم راهنمایی و رانندگی قرار گرفته‌اند.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه هیچ یک از جرائم رانندگی به پلیس تعلق نمی‌گیرد، گفت: مطابق ماده سه قانون راهنمایی و رانندگی، ۶۰ درصد عواید حاصل از جرائم رانندگی به راهداری برای توسعه زیرساخت‌ها و ۴۰ درصد هم به شهرداری‌ها تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.