حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: با همه دشمنی و توطئه های دشمن که برای نا امنی می کند به کوری چشم دشمنان یک کشور امن و آرام داریم.

 تحول در دادسراهای کشور در آینده‌ای نزدیک

به گزارش قدس آنلاین، همایش عمومی فرماندهان و روسا و مدیران پلیس پایتخت در مقر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در این همایش به موضوع امنیت پرداخت و گفت: امنیت نعمتی است بدون جایگزین و برای یک جامعه حکم اکسیژن برای انسان را دارد که حیات و زندگی به آن وابسته است.

وی تصریح کرد امنیت یکی از بزرگترین نعمت هایی است که خداوند متعال از عطا کرده است و امنیت به معنای فقدان ترس و وحشت و اضطراب از هر نوع تهدیدی است که می تواند موجب سلب آرامش روحی و روانی از افراد و جامعه شود.

دادستان کل کشور گفت دانشمندان و علما مسئله امنیت و تأثیر آن را عنصر دوم خوشبختی و سعادت می نامند و در حالیکه عنصر اول برای سعادت و خوشبختی ایمان انسان به مبدا و معاد است و عنصر دوم وجود چنین فضایی برای برای زندگی است.

وی گفت: امنیت بستر و زمینه ساز همه پیشرفت ها و انواع ترقی و تکامل در جامعه است و اگر امنیت نباشد پیشرفت اقتصادی و علمی نخواهد بود.

حجت‌الاسلام منتظری تصریح کرد: هر پیشرفت و ارتقاء در سایه امنیت در سایه امنیت خواهد بود و امنیت هدف نیست لیکن بستر است برای نیل به هدف و اگر این بستر فراهم نشود نیل به هدف محال است.

وی گفت اگر در جامعه امنیت نباشد و جامعه ناامن باشد پیشرفت اقتصادی علمی و غیره رخ نخواهد داد.

منتظری به ناامنی‌های موجود اشاره و اعلام کرد ببینید در جاهایی که نا امنی حاکم است مردم در چه سختی هایی وجود دارند وضعیت عراق را ببینید که داعش با این کشور و مردمش چه کرده است سوریه فلسطین افغانستان و پاکستان و یمن و ببینید که هرگز در یک فضای ناامن امکان پیشرفت وجود ندارد.

این مقام ارشد به امنیت ایران پرداخت و اعلام کرد امنیت موجود در ایران محصول زحمات خصوصاً چند گروه در جامعه است که شما عزیزان یکی از موثرترین مولفه های ایجاد امنیت برای شهرها و شهروندان کشور ما هستید و گفت: بحث امنیت بحث بسیار مهمی است و ناجا مسئول ایجاد این امنیت است که بزرگترین نعمت الهی برای جامعه است البته این بدان معنا نیست که خدمات و زحمات و سایر عزیزان در اطلاعات و امنیت نادیده گرفته می‌شود.

دادستان کل کشور تصریح کرد عناصر مختلف و عوامل گوناگونی باید در کنار هم قرار گیرند تا امنیت حاصل شود عزیزانمان در اطلاعات امنیت نیروهای انتظامی و قضایی این چهار رکن محصول زحمات و تلاشها در عرصه های مختلف زندگی شهروندان بروز و ظهور می‌کند و خوشبختانه امروز هم در ظواهر امر و هم در شرایط کشور و آمار و ارقام نشان از این امنیت است.

وی گفت: با همه دشمنی و توطئه های دشمن که برای نا امنی می کند به کوری چشم دشمنان یک کشور امن و آرام داریم.

وی به عنوان مدعی‌العموم از سوی ملت و مردم سراسر کشور از نیروی انتظامی به عنوان یکی از عناصر موثر در ایجاد امنیت تقدیر و تشکر کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری به تغییر مدیریت دستگاه قضایی پرداخت و گفت: ریاست قبلی به لحاظ واگذاری مسئولیت دیگری قبل از اتمام دوره به مقام معظم رهبری درخواست داد و رهبری نیز پذیرفتند و رئیس جدید دستگاه قضایی از دو روز قبل کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: بعد از ۴۰ سال رئیس قوه قضاییه از درون قوه قضاییه انتخاب شد که انتخاب میمون و مبارکی است.

منتظری تصریح کرد با مدیریت جدید دستگاه قضایی بناست تحولات حساب‌شده منطقی و کارشناسی داشته باشیم.

دادستان کل کشور تصریح کرد از مدتی قبل مطالعاتی را در این زمینه شروع کرده‌ایم تا تحولی در دادسرای کل کشور ایجاد شود کارهای مطالعاتی انجام شده و در حال جمع‌بندی هستیم تا بعد از تکمیل به رئیس قوه قضائیه ارائه دهیم.

وی گفت: در آینده‌ای نزدیک تحولاتی در دادسرا های کل کشور خواهیم داشت که برای بهتر شدن کار هاست این تحولات در ارتباط با ضابطین و ضابطین عام و نیروی انتظامی است که جلساتی در حوزه معاونت های دادستانی با ناجا برقرار خواهد شد.

دادستانی کل کشور در ادامه صحبت هایش به وظایف خطیر و سنگین پلیس پرداخت و گفت: باید قدر کار خود را بدانید چرا که در مسیری هستید که پرچم آن به دست یک حکیم مجتهدی دانشمند است که نمونه اش را در دنیا نمی‌بینید قدر هم دانستن به این است که انسان بداند فرمانده‌اش چه می‌خواهد.

وی با اشاره به منشور گام دوم مقام معظم رهبری تصریح کرد با رسالتی که شما عهده دار هستید باید به اصلاح درونی سازمان توجه ویژه داشته باشید کسی که پرچمدار امنیت کشور است حتما وظیفه سنگین را برعهده دارد و وظیفه دارد به سلامت درون بیشتر اهمیت دهد.

منتظری تصریح کرد: در ناجا حوزه صیانت و حفاظت بسیار مهم است اگر شاهد باشیم کسی که مسئول حفظ امنیت مردم است خدای ناکرده کوچکترین ناامنی از سوی آنها صادر شود موجب ناامنی مردم می‌شود.

وی به ارتباط تنگاتنگ قوه قضاییه و پلیس پرداخت و اظهار داشت: دستگاه قضایی بدون ناجا در کارش موفق نیست چرا که بخش عمده‌ای از موفقیت دستگاه قضایی برای احقاق حقوق مردم و رسیدگی به شکایات به همکاری خوب پلیس بستگی دارد به عنوان ضابط قوه قضاییه.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.