خراسان شمالی- بابک دین پرست از بانک ها خواست با تسهیلگری بیشتر، سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را تامین کنند و گفت: هر واحدی که تعطیل می شود، به منزله ضعف مدیریتی سازمان مربوط است

لزوم تدوین برنامه بلندمدت برای بخش‌های کشاورزی، معدن و گردشگری در خراسان شمالی

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در کارگروه مشترک اقتصاد مقاومتی دو شهرستان گرمه و جاجرم با ابراز گلایه از حضور کمرنگ مدیران و فعالان بخش های کشاورزی، معدن و گردشگری در این نشست ها، گفت: متولیان این سه بخش باید برنامه بلندمدت توسعه ای خود را تدوین و ارائه کنند.

وی به بازدیدهای خود از برخی صنایع و واحدهای تولیدی شهرستان های گرمه و جاجرم اشاره کرد و با بیان این که برخی از صنایع خراسان شمالی در کشور منحصر به فرد هستند، پیگیری حل مشکلات و مسائل آن ها را مورد تاکید قرار داد.

دین پرست با اشاره به نرخ بیکاری در کشور و استان ابراز امیدواری کرد که با پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، این آمار بهبود یابد و گفت: باید از ظرفیت فراوان بخش معدن هم در این زمینه بهره گرفت.

وی از فرمانداران دو شهرستان یادشده هم خواست گزارش کاملی از واحدهای تعطیل شده و شرایط موجود ارائه کنند و تصریح کرد: همه باید هم قسم شویم که نگذاریم هیچ واحد تولیدی و اشتغالزا تعطیل شود و البته این به معنای عدم استیفای حقوق دولت نیست بلکه باید ضمن برخورد با متخلف، اجازه نداد که آن واحد تعطیل شود زیرا نه فقط هنر نیست، بلکه بزرگترین خطا است.

دین پرست از بانک ها هم خواست با تسهیلگری بیشتر، سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را تامین کنند و افزود: هر واحدی که تعطیل می شود، به منزله ضعف مدیریتی سازمان مربوط است.

عبدالله قدرتی فرماندار گرمه هم در این نشست با یادآوری ظرفیت‌های اقتصادی در بخش های حمل و نقل و صنعت و اجرای پروژه هزار هکتاری آبیاری تحت فشار در این شهرستان ابراز امیدواری کرد که گرمه به زودی به الگوی کامل استفاده بهینه از منابع آبی در بخش کشاورزی تبدیل شود و گفت: اختصاص وام های اشتغال پایدار به طرح های دامپروری و توسعه این طرح ها در شهرهای زیر ۱۰هزار نفر جمعیت و تداوم طرح پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری برای چند سال متوالی ضروریست.

رضا آذری فرماندار جاجرم نیز این شهرستان را قطب معدنی استان و قطب صنعت آلومینیوم در کشور توصیف کرد و حمایت از توسعه طرح های تولیدی و اشتغال در صنایع پایین دستی آلومینا، کشت پسته و گیاهان دارویی، جذب سرمایه گذار در زمینه انرژی خورشیدی و فعال کردن منطقه ویژه اقتصادی بخش خصوصی شهرستان را از طرح های در دست اجرا برشمرد.

پیش از این نشست، معاون اقتصادی وزیر کشور به همراه معاون اقتصادی استاندار، از برخی طرح های تولیدی و صنعتی شهرستان های گرمه و جاجرم دیدن کردند. هم چنین تولید آزمایشی نخستین شمش در مجتمع آلومینای ایران در جاجرم آغاز شد تا این واحد بزرگ صنعتی برای بهره برداری رسمی آماده شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.