حدود ۱۰ سال از تعطیل شدن آبگرم شاهان گرماب که یکی از جاذبه‌های گردشگری خراسان رضوی به حساب می‌آید می‌گذرد اما با وجود این همه هر بار قول‌هایی برای بازسازی و افتتاح این موقعیت گردشگری از سوی مسئولان محلی و جمعیت هلال‌احمر استان داده شده که هنوز این قول‌ها رنگ واقعیت به خودش نگرفته است.

پایان بلاتکلیفی  آبگرم شاهان گرماب پس از نوروز

آخرین مورد از اقدامات بر می‌گردد به امضای تفاهمنامه و اجاره نامه ۲۰ ساله پیمانکاری که گفته می‌شود در حال آماده‌سازی ومرمت شاهان گرماب است. آماده‌سازی که بازهم قرار بود تا نوروز ۹۸ حداقل تا فاز یک انجام شود تا مسافران و گردشگران بتوانند در این روزها از موهبت آب گرم درمانی شاهان گرماب بهره‌مند شوند.

  واگذاری ۲۰ ساله به بخش خصوصی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص روند آماده‌سازی این جاذبه گردشگری که زیر مجموعه این جمعیت است، گفت: شاهان گرماب با عقد قراردادی چندی پیش برای ۲۰ سال به بخش خصوصی واگذار شد که طرف قرارداد در حال آماده سازی آن است که به نظر می‌رسد تا بعد از تعطیلات نوروزی فاز یک شاهان گرماب برای استفاده مسافران و گردشگران آماده بهره‌برداری شود.

دکتر سید مجتبی احمدی که در نشست خبری سخن می‌گفت همچنین در پاسخ به این مطلب که آیا وجود یک بالگرد امدادی که در حال حاضر در اختیار جمعیت هلال‌احمر استان است توانایی پوشش همه شهرهای خراسان رضوی را داشته است، اظهار داشت: قطعاً با یک دستگاه بالگرد نمی‌شود حتی به تنهایی برای مشهد همه عملیات‌های امداد و نجات را پوشش داد اما با در نظر گرفتن این موضوع که در حال حاضر شهرستان‌های گناباد، سبزوار، نیشابور و دانشگاه علوم پزشکی مشهد خودشان را مجهز به بالگرد امداد و نجات کرده‌اند و تربت حیدریه نیز در تلاش برای تهیه بالگرد می‌باشد اوضاع برای امداد رسانی قطعاً بهتر می‌شود. در حال حاضر همان طور که عنوان شد پنج بالگرد امداد و نجات فعال در استان وجود دارد که با این وجود شرایط خیلی خوبی در کشور داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی همچنین در خصوص آمادگی این جمعیت در طول تعطیلات نوروزی گفت:از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین در ۸۹ موقعیت نیروهای ثابت و سیار امداد و نجات با حضور ۲۳ شعبه و با همکاری جوانان و امدادگران به مسافران نوروزی در سطح استان خدمات رسانی خواهند داشت که در این مدت ۴۶ اتوبوس آمبولانس، یک فروند بالگرد و چهار دستگاه خودرو ست نجات که اخیراً به مبلغ ۶ میلیارد تومان خریداری شده است در اختیار خواهیم داشت. وی ادامه داد: برای پوشش سخنرانی مقام معظم رهبری نیز در روز اول فروردین در حرم مطهر رضوی ‌۹۰ پرسنل و نجاتگر به همراه سه آمبولانس، یک اتوبوس و یک بالگرد ۱۱۷ مستقر می‌شوند.

  آماده باش هلال احمر در چهارشنبه آخر سال

احمدی درباره حضور نیروهای این جمعیت در چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: برای چهارشنبه آخر سال به‌ منظور کاهش تلفات ناشی از این مراسم، همه تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به‌عنوان نیروهای خط دوم و پشتیبان ۱۱۵ در خدمت هستند تا از کاهش آسیب‌های متصور در این رفتارهای پرخطر کم کنند.

  بر پایی خیمه‌های نماز در پست‌های هلال‌احمر

حجت‌الاسلام اسدالله اسدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی نیز گفت: نقش دفتر نمایندگی ولی فقیه تنها نقش برنامه‌ریزی، همفکری و هم‌افزایی در بخش‌های مختلف هلال‌احمر بوده و ما مجری برنامه خاصی در طرح‌های مختلف هلال‌احمر نیستیم.

وی تأکید کرد: مشهد پایتخت معنوی ایران است و تقارن نوروز امسال با ماه رجب می‌طلبد که برنامه‌های هلال‌احمر که بشردوستانه و انساندوستانه‌ است، هر چه بیشتر دارای صبغه دینی باشد که در شورای هماهنگی نیز بیشترین بحث بر سر همین موضوع است که خدمت ‌رسانی متناسب با شأن، مکان و زمان مشهدالرضا(ع) با استفاده از ظرفیت طلاب باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه، در پست‌های جوانان مسافران و مراجعانی داریم که راهنمایی دینی می‌خواهند، گفت: بنابراین این نیاز مد نظر بوده که در ساعات پر ترافیک و پرتردد ما غرفه‌هایی را به عنوان مشاوره دینی با حضور روحانیون در شهرهای بزرگ فعال کنیم.

وی افزود: امکان دارد مسافرینی نتوانند با توجه به راه اقامه نماز کنند و ما حتی این پیش‌بینی را کرده‌ایم که یکسری چادرهایی به عنوان خیمه نماز هم در پست‌های جوانان فعال کنیم که حداقل‌هایی را برای این بستر معنوی آماده کرده باشیم.

  پرداخت هدیه نقدی به مددجویان

همچنین معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در تشریح برنامه‌های ایام نوروز داوطلبان گفت: بازدید از خانواده شهدا، اجرای طرح فرشتگان رحمت که کلیه مددجویان زیرپوشش به ‌دستور مدیرعامل و اعضای شورای عالی جمعیت بسته‌ها و هدایایی از جمله اقلام معیشتی، بهداشتی و درمانی دریافت می‌کنند، اعزام تیم‌های داوطلب به ‌روستاها و خانه ‌تکانی دل که اعضای داوطلب و جوانان به ‌منازل نیازمندان و سالمندان رفته و در خانه‌ تکانی کمک می‌کنند از برنامه‌های این ایام است.

محمودرضا آبسالان افزود: امسال بیش از ۱۰ میلیارد ریال به ‌مددجویان تعلق پیدا می‌کند و برای ۲۰۰۰ مددجو هدیه نقدی پیش‌بینی شده که به‌حساب‌های بانکی‌شان واریز می‌شود که این مبلغ از سوی دولت اختصاص یافته و ادامه دارد.

وی یادآور شد: از دیگر فعالیت‌هایی که ریاست هلال‌احمر دستور داده این است که ۱۲۰۰ میلیون تومان به ‌عنوان عیدی برای مددجویان ضایعه نخاعی تخصیص پیدا می‌کند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.