قطع سراسری برق در ونزوئلا که حدود یک هفته است ادامه دارد صادرات نفت را از ترمینال‌ اصلی صادراتی این کشور متوقف کرد.

قطع سراسری برق صادرات نفت ونزوئلا را متوقف کرد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، قطع سراسری برق در ونزوئلا که حدود یک هفته است ادامه دارد باعث شده تا صادرات نفت این کشور نیز با مشکل جدی مواجه شود.

برق در ۲۰ ایالت از ۲۳ ایالت از این کشور قطع شده است.

در حالی که تحریم‌های آمریکا شرایط صادرات نفت ونزوئلا را سخت کرده بود و باعث شده بود محموله‌های نفتی در سواحل این کشور متوقف شوند و نفتکش‌ها نتوانند نفت ونزوئلا را به شرکت‌های آمریکایی بفروشند اما ونزوئلا طی روزهای گذشته وارد فاز جدید و خطرناکی شده است که در نتیجه قطع سراسری برق در اکثر نقاط این کشور ایجاد شده است.

به گفته منابع آگاه در حال حاضر ترمینال اصلی صادرات نفت ونزوئلا و یکی از مجموعه‌های فرآوری نفت سنگین در شهر خوزه این کشور به طور کامل خاموش شدند.

این مجموعه‌ها شامل تاسیسات مشترک شورون آمریکا و پتروپیار ونزوئلا، پتروماناگاس و روسنفت روسیه و همچنین تاسیسات شرکت پتروسدنو و توتال فرانسه است که مجموعه ظرفیت آنها ۴۵۰ هزار بشکه در روز برآورد شده است.

شرکت‌ها و تاسیسات مشترک توانسته بودند خود را از بحران سیاسی در ونزوئلا دور نگه دارند اما در حال حاضر هیچ کس از قطعی سراسری برق در این کشور آمریکای لاتین مصون نیست.

یکی از خبرنگاران نیویورک تایمز در توئیتر خود نوشت: برخی اسناد نشان می‌دهد که قطع سراسری برق به دلیل آسیب رسیدن به توربین‌ها در نیروگاه‌های هیدروالکتریک ونزوئلا است.

وی می‌گوید این مسئله بسیار وحشتناک است چرا که اگر این توربین‌ها آسیب دیده باشند تعمیر و یا جابجا کردن آنها بسیار سخت خواهد بود چرا که هم ونزوئلا با مشکل مالی مواجه است و هم نیروی کار ماهر برای این موضوع در این کشور به میزان کافی وجود ندارد.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا حمله سایبری از سوی آمریکا را دلیل قطع سراسری برق در این کشور عنوان کرده است.

به طور کلی طی سال‌های گذشته قطعی برق در شهرهای ونزوئلا متداول بوده است اما با توجه به عدم سرمایه‌گذاری کافی در توسعه شبکه و یا تعمیرات و نگهداری تجهیزات شبکه برق این کشور را فرسوده کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.