رئیس ستاد اجرای سند تحول آموزش و پرورش گفت: برنامه سال ۹۸ آموزش و پرورش مبتنی بر مبانی سند در حال نهایی شدن است و تا دهه سوم فروردین با امضای وزیر آموزش و پرورش به تمامی استان ها ابلاغ می شود.

ابلاغ برنامه سال ۹۸ آموزش و پرورش به تمام استان‌ها از دهه سوم فروردین

به گزارش قدس آنلاین، رضا مددی رئیس ستاد اجرای سند تحول، در جمع خبرنگاران در اردوگاه شهید باهنر تهران اظهار کرد: تکالیف ناشی از اجرای سند تحول می‌طلبد منابع مالی بیشتری در نظر گرفته شود و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف هم باید دست آموزش و پرورش را بگیرند.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های سند تحول بدون مشارکت دستگاه‌ها امکان ندارد، افزود: از مهر ۹۷ برنامه اجرایی سند تحول در طول برنامه ششم توسعه در همه زیرنظام‌ها تهیه، تدوین و تصویب و با امضای وزیر آموزش و پرورش به تمامی حوزه‌های ستادی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و مناطق ابلاغ شد.

مددی با اشاره به اینکه اکنون برنامه‌های وزارتخانه در قالب راهکارهای سند مشخص شده است، گفت: آموزش و پرورش از حیث دارا بودن برنامه قانونی و مصوب در اجرای سند، محدودیتی ندارد اما یکی از کاستی‌ها در اجرای سند متوازن و همه جانبه این بود که زیر نظام. های سند تا مهر ۹۷ تصویب و نهایی نشده بود؛ به همین دلیل تولید یک برنامه اجرایی و همه جانبه برای آموزش و پرورش همسو با سند تحول فراهم نبود اما با رفع این مسأله، اکنون همه واحدهای وزارتخانه نسبت به وظایف خود برای اجرای راهکارهای سند آگاهی دارند.

وی ادامه داد: برنامه سال ۹۸ آموزش و پرورش بر مبانی سند در حال نهایی شدن است و تا دهه سوم فروردین با امضای وزیر آموزش و پرورش به تمامی استان‌ها ابلاغ می‌شود.

رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: سال ۹۸ تمامی برنامه های آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول تدوین و اجرا خواهد شد البته بخشی از برنامه‌های سند در حوزه نیروی انسانی، برنامه درسی، فضا و تجهیزات، پژوهش و ارزشیابی و راهبری و مدیریت و منابع مالی است و رویکرد آموزش و پرورش بر این است که در مسیر برنامه ریزی خود تمامی فعالیت ها منطبق با سند تحول باشد و در امور جاری تجدید نظر کرده و برنامه هایی که با سند تحول هم راستا نیست را از دستور خارج کرده و ریل اصلی فعالیت‌های نظام آموزشی در مسیر سند باشد.

وی با تأکید بر اینکه در آموزش و پرورش دو نوع سند نداریم، افزود: سال آینده همه برنامه‌های نظام آموزش بر مبانی سند تحول خواهد بود و همه امکانات در حوزه نیروی انسانی، منابع مالی و تجهیزات در خدمت اجرای سند قرار می گیرد.
رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین بیان داشت: اکنون بخشی از برنامه های سند در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب و به تائید رئیس جمهوری رسیده که اجرای آنها نیازمند امکانات بیشتر است زیرا وضعیت کنونی کفاف اجرای تمامی برنامه ها را نمی دهد.

مددی تصریح کرد: از جمله این برنامه ها، طرح رتبه‌بندی معلمان است که منابع مالی مناسب لازم دارد در حالی که اکنون تمامی اعتبارات برای اجرای طرح در سال ۹۸ در اختیار آموزش و پرورش نیست هر چند که اجرای طرح با هر میزان اعتبار در سال آینده اجرا خواهد شد اما اجرای کامل آن نیازمند منابع بیشتر است.

وی اضافه کرد: ۵۰ دستگاه در سطح کشور شناسایی شده که باید برای اجرای سند تحول به آموزش و پرورش کمک کنند؛ همچنین در حوزه فضا و تجهیزات نیز بر اساس رویکرد سند، مدارس باید تجهیز و به روز شود که تمامی این موارد، منابع مالی بیشتری نیاز دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.