۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 648844

آرایش دفاعی در جنگ اقتصادی

محمدحسین جعفریان

اینجا خوب است یک تذکر هم به آن‌هایی داد که هر شب دم از جنگ اقتصادی می‌زنند و اما معنای آن را نمی‌دانند و رزمنده آن نیستند. جنگ اقتصادی یعنی آمادگی داشته باشی و بتوانی تمام این مسیرها را مین‌گذاری کنی.

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، در خبرها آمده بزرگ‌ترین کلاهبرداری در تاریخ ایران حدود ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو بدهی دارد، یعنی سه برابر بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت... تا اینجای ماجرا قصه خیلی عجیب و تأسفبار است، اما داستان هنوز ادامه دارد و بخش اوج آن باقی است. باری «مرجان شیخ الاسلامی آل آقا» یکی از مهم‌ترین متهمان این پرونده در دوره‌ای نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از جبهه مشارکت دوم خرداد و به واقع اصلاح طلبان و در دوره‌ای دیگر همین خانم نامزد انتخابات از سوی ائتلاف اصولگرایان مستقل بوده است. در چنین جاهایی است که هزینه‌های سنگین دعواهای جناحی بر همگان آشکار می‌شود. دو جناح بر سر و کله هم می‌زنند و در این میان سارقان پوستین این جناح و آن جناح به دوش، وارد جمع آنان شده، در میانه همین دعواها قد می‌کشند و گاه حتی به مدارج بسیار عالی می‌رسند و بعد در خواب نهادهای نظارتی، سر بزنگاه دار و ندار این مردم را به توبره کشیده و از کشور فرار می‌کنند.

اینجا خوب است یک تذکر هم به آن‌هایی داد که هر شب دم از جنگ اقتصادی می‌زنند و اما معنای آن را نمی‌دانند و رزمنده آن نیستند. جنگ اقتصادی یعنی آمادگی داشته باشی و بتوانی تمام این مسیرها را مین‌گذاری کنی. جنگ اقتصادی یعنی «اطلاعات و عملیات» قبل از نفوذ این منافقین آن‌ها را شناسایی کرده و نقشه‌ایشان را نقش بر آب کنند. هی می‌گوییم ما در یک جنگ اقتصادی هستیم و این درست‌ترین قسمت بحث است، اما بعد از آن چه؟ آیا مقدمات، مهمات، ابزار، نیروی کار آزموده، نقشه‌های عملیات و غیره را برای چنین جنگی تهیه کرده‌ایم؟ معلوم است که فقط حرف زده و تماشاگر بوده‌ایم. با این اوصاف معلوم است در چنین نبردی چه بر سر ما خواهد آمد.

ما سال هاست در این جنگ وارد شده‌ایم و با کمال تأسف بخش‌های اقتصادی ما هیچ تصویر روشنی از این نبرد پرتلفات نداشته و به جای بستن راه‌های نفوذ دشمن، به گونه‌ای عمل کرده که آن‌ها توانسته‌اند تا اعماق جبهه خودی پیش آمده و حتی در پشت جبهه و در کادرهای ما صاحب سمت و گاه مرجع تصمیم‌گیری هم شوند. به گمان این قلم ما تازه از خواب برخاسته‌ایم و پس از آمدن همتی به بانک مرکزی داریم در جبهه اقتصادی آرایش دفاعی می‌گیریم. شما تصور کنید هزاران میلیارد تومان در خارج کشور تکلیف نرخ ارز را در خیابان منوچهری معلوم می‌کردند و اما پوزهای موجود در استانبول و دبی و هرات و سلمانیه و... حتی کانادا باز بود و ارقام حیرت‌آوری رد و بدل می‌شد! آدم گاه تردید می‌کند که واقعاً این سهو بوده است. دیدید که به محض فقط مسدود شدن این پوزها، چندین هزار تومان در داخل قیمت ارز کاهش یافت. پایان سخن اینکه فرصت طلب، اصلاح طلب و اصول‌گرا ندارد. در هر دو جبهه هم هستند و با تأسف کم هم نیستند. این‌ها آمده‌اند با سرقت دار و ندار این مردم بار خود را ببندند. هر کدام می‌رود، بعدی جایش می‌آید. باید این سیستم سارق سازی مختل شود و ناظران پاکدست اجازه نفوذ به این منافقان ندهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
    0 0
    بابا دمت گرم.ایوالله