خراسان شمالی- بابک دین پرست گفت: مشکلات ۹۳ طرح بزرگ استان ها با سهمیه هر استان سه طرح با پیشرفت فیزیکی ۵ تا ۱۰۰ درصد در سطح ملی مورد بررسی قرار گرفت که فولاد کیمیای صبا در اسفراین، نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان و شمش آلومینای جاجرم طرح های استان خراسان شمالی بودند.

هیچ واحد تولیدی در خراسان شمالی نباید تعطیل شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در پایان سفر سه روزه خود به خراسان شمالی با حضور در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان، گفت: با اهتمام مسئولان اجرایی باید ادامه فعالیت واحدهای تولیدی را شاهد باشیم و هیج واحد تولیدی نباید در استان تعطیل شود.

وی اظهار داشت: مدیران اجرایی از اختیارات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برای حل مشکلات واحد های تولیدی بهره مند شوند و همچنین می توانند دستور عمل ها و قوانین مزاحم برای ادامه فعالیت واحدهای تولیدی را احصا و به مرکز اعلام کنند.

وی اشاره داشت: خراسان شمالی در بخش معادن دارای داشته های فراوانی است که توجه فرمانداران و دیگر مسئولان اجرایی استان به این موضوع باید بیشتر جلب شود و با هدف توسعه این بخش از ظرفیت اختیارات شورای معادن نیز بهره مند شد.

دین پرست افزود: فهرست واحدهای تولیدی مشکل دار و بحرانی و تملک شده توسط بانک ها در خراسان شمالی برای بررسی و حل مشکل آن ها به استاندار اعلام می شود.

وی ادامه داد: وضعیت، تعداد اشتغال از بین رفته و دلیل تعطیلی واحدهای تولیدی توسط فرمانداران بررسی و اعلام شود، هم چنین راهکارهای بازگشت این واحدهای تولیدی به چرخه تولید ارائه شود.

وی تاکید کرد: مدیران اجرایی استان پشت قوانین و مقرراتی که منجر به تعطیلی یک واحد تولیدی می شود، نایستند و اهتمام آنان باید بهره مندی از سقف اختیارات خود برای رونق چرخه تولید استان باشد.

دین پرست تصریح کرد: با متخلف، رانت خوار و اختلاسگر برخورد کنید اما اجازه ندهید یک واحد تولیدی به تعطیلی کشانده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با اشاره به عضویت خراسان شمالی به عنوان یازدهمین استان در شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور، گفت: با این عضویت امتیازات خوبی نصیب سرمایه گذاران در این استان می شود.

دین پرست افزود: پروژه های ناتمام سفر مقام معظم رهبری، روسای جمهوری و وزیران مختلف به استان در سال های گذشته احصا شود و در سفرهای بعدی مسئولان کشوری اجرای این مصوبات از مطالبات استان باشد چرا که اعتبار ما به اعتماد مردم است.

وی تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی فهرست طرح های اجرا نشده سفرهای مسئولان کشوری به استان را جمع بندی و پیگیری کنند.

دین پرست با تاکید بر لزوم توجه مدیران اجرایی استان به موضوع تنظیم بازار، خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی برای تامین کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد و خلاها و مشکلات موجود در بحث توزیع این کالاها باید برطرف شود تا اطمینان لازم در مردم حاصل آید.

وی مطرح کرد: تفاوت خراسان شمالی به عنوان یک استان مرزی باید با دیگر استان های غیر مرزی مشخص باشد و موضوع ایجاد بازارچه مرزی باید با اهتمام بیشتری پیگیری شود.

دین پرست اشاره داشت: مشکلات ۹۳ طرح بزرگ استان ها با سهمیه هر استان سه طرح با پیشرفت فیزیکی ۵ تا ۱۰۰ درصد در سطح ملی مورد بررسی قرار گرفت که فولاد کیمیای صبا در اسفراین، نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان و شمش آلومینای جاجرم طرح های استان خراسان شمالی بودند.

وی هم چنین به بررسی طرح های ناتمام استان در بخش نفت و گاز و پتروشیمی و شرکت شستا در کشور اشاره داشت و خاطرنشان کرد: ۱۷۳ عنوان اختیار در سطح ملی با هدف تسهیل در روند کارها به استان ها تفویض شده است که استاندار، میزان بهره مندی مدیران دستگاه اجرایی استان از این اختیارات را بررسی کند.

وی تصریح کرد: اقدامات خراسان شمالی در بخش صنایع بزرگ قابل قبول است و توجه استان به فعالیت صنایع متوسط و خرد و هم چنین شهرک های گلخانه ای بیشتر شود. وی اشاره داشت: نرخ بیکاری استان نسبت به میانگین کشوری پایین تر است اما این پایین بودن ضمانت اجرایی برای بی توجهی به پیگیری مباحث توسعه ای استان نیست.

دین پرست گفت: موضوعات مختلف بررسی شده در سفرم به استان خراسان شمالی به عنوان یک سند، تهیه و در اختیار وزارتخانه های مربوط قرار می گیرد و مباحثی که در استان قابل حل باشد، توسط استاندار جهادی و پرتلاش خراسان شمالی پیگیری خواهد شد.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.