خراسان شمالی- عصمت بدخشان گفت: از اهداف طرح "عید و داستان"، متناسب کردن فعالیت های یادگیری با اقتضائات دوران کودکی و شرایط ایام نوروز، تقویت مهارت های خوانداری، شنیداری، نوشتاری، گفتاری، تفکر و تعمق در طبیعت و پرورش خلاقیت، تخیل و ابتکار تقویت مهارت های خلاصه ویسی و مستند سازی است.

اجرای طرح «عید و داستان» بجای پیک نوروزی برای دانش آموزان ابتدایی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی عصمت بدخشان معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی از اجرای طرح «عید و داستان» جای پیک نوروزی خبر داد.

وی افزود: از اهداف این طرح متناسب کردن فعالیت های یادگیری با اقتضائات دوران کودکی و شرایط ایام نوروز، توسعه و ترویج داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی، تقویت مهارت های خوانداری، شنیداری، نوشتاری، گفتاری، تفکر و تعمق در طبیعت و پرورش خلاقیت، تخیل و ابتکار تقویت مهارت های خلاصه ویسی و مستند سازی است.

وی با اشاره به نحوه اجرای این طرح ادامه داد: دانش آموزان عزیز به انتخاب خودشان فقط یکی از فعالیت های سه گانه (داستان خوانی، داستان نویسی یا داستان گویی) را انجام می دهند.

 بدخشان خاطر نشان کرد: دانش آموزان و خانواده های آنان در صورت انتخاب فعالیت داستان خوانی در انتخاب کتاب مورد نظر برای خلاصه کردن آزادی عمل دارند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بیان کرد: نحوه انجام فعالیت ها توسط دانش آموزان شامل داستان خوانی«دانش آموز می تواند به انتخاب خود و خانواده و با کمک معلم یک کتاب داستان را بخواند و خلاصه آن را با دستخط خود بنویسد. مشخصات کتاب حتما در صفحه اول گزارش دانش آموز نوشته شود.

وی ادامه داد: نحوه انجام فعالیت داستان نویسی«دانش آموز می تواند با توجه به علاقه و رغبت خود در هر موضوع دلخواه داستانی را با دستخط خود بنویسد و در صورت علاقه و متناسب با آن نقاشی هایی را ه ترسیم کند.

وی گفت: همچنین دانش آموز می تواند گزارش سفر عید خود را به صورت مصور یا غیر مصور با دستخط خود بنویسد؛ یا دانش آموز می تواند پای قصه مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها و یا سایر افراد بنشیند و ضمن شنیدن قصه آن را با دستخط خودش در قالب کتاب داستان باز» است.

بدخشان در پایان افزود: نحوه انجام فعالیت داستان گویی«دانش آموز می تواند داستانی را با تخیل خویش و یا از روی متن، روایت کند و صدای خود را ضبط نماید و یا صدا و تصویر خود را در هنگام روایت داستان یا نمایشف ضبط کند.» است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.