یزد - محمد صادق کوچک‌زاده از انتخاب و معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان یزد در سال ۹۷ خبر داد.

چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان یزد در سال ۹۷ معرفی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، محمدصادق کوچک‌زاده رئیس حوزه هنری یزد با بیان اینکه از ۲۰ تا ۲۶ فروردین هر سال هم‌زمان با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی به نام «هفته هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شده، گفت: هر سال در این هفته، برنامه‌های متنوع و متعددی با مشارکت هنرمندان، هنردوستان و نهادهای فرهنگی هنری در یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: با اتخاذ تدابیری، همانند فرآیندی که به صورت سالیانه در ستاد مرکزی حوزه هنری اتفاق می‌افتد، از سال ۹۸ برای نخستین بار در مراکز استانی نیز چهره برتر هنر انقلاب انتخاب خواهد شد.

کوچک زاده با بیان اینکه معیار و ملاک انتخاب هنرمندان، لزوماً همکاری آنها با حوزه هنری استان نیست، تصریح کرد: هنرمند سال استان از بین رشته‌های مختلف هنری و ادبی توسط هیأتی حقیقی و حقوقی متشکل از کارشناسان، هنرمندان شاخص و همچنین تعدادی از مدیران دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی هنری، انتخاب و به عنوان چهره سال هنر انقلاب استان یزد به ستاد مرکزی در تهران معرفی می‌شود.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان گفت: هنرمند سال استان از بین هر یک از رشته‌های هفتگانه شامل؛ ادبیات (با زیرشاخه‌های شعر، رمان و داستان)، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی (با زیرشاخه‌های نقاشی، گرافیک، تصویرسازی، عکاسی، نقاشی‌خط، پوستر، کاریکاتور )، ادبیات پایداری (شامل؛ ادبیات انقلاب اسلامی و ادبیات دفاع مقدس)، هنرهای تصویری (شامل؛ فیلم مستند، کوتاه و انیمیشن)، موسیقی و پژوهش هنر انتخاب و معرفی خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان با اشاره به اینکه تعداد هنرمندان واجد شرایط در هر رشته می‌تواند متفاوت باشد خاطرنشان ساخت: انتخاب هنرمند برگزیده استان بر اساس شاخص‎های مختلف از جمله؛ خالق اثر با انتشار یا گستره مخاطب بالا، فعالیت مؤثر در جبهه فرهنگی و هنری انقلاب، سوابق ارزنده در خصوص آموزش هنر به هنرمندان جوان انقلابی، دارای تجربه جریان‌سازی فرهنگی هنری همسو با انقلاب اسلامی در سطح استان، واکنش هنرمندانه به جریان‌های معارض فرهنگی و کسب موفقیت و دریافت مقام و جوایز معتبر در رویدادهای مهم ملی یا بین‌المللی صورت می‌گیرد.

کوچک‌زاده خاطرنشان ساخت: پس از معرفی هنرمندان سال مراکز استانی، در نهایت با رأی هیأت انتخاب ۷۰ نفره متشکل از هنرمندان شاخص و چهره‌های برتر فرهنگی هنری کشور، هنرمند برتر انقلابی سال ۹۷ کشور انتخاب و مورد تجلیل قرار خواهد گرفت. 

وی تصریح کرد: هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در یزد در ویژه برنامه‌ای از نفرات برگزیده و چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در استان تقدیر می‌شود.

شایان ذکر است؛ «هفته هنر انقلاب اسلامی» هم‌زمان با سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی از ۲۰ تا ۲۶ فروردین‌ماه ۹۸ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.