مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: قیمت پرتقال تامسون ۴۰۰۰ تومان و سیب ۷۰۰۰ تومان به ازای هر کیلو تعیین شده است. میوه ها بسیار مرغوب و در کیفیت بالایی ارائه می شوند و فروش به صورت سبدی خواهد بود.

توزیع میوه تنظیم بازار از ۲۵ اسفندماه / پرتقال تامسون کیلویی ۴۰۰۰ تومان، سیب کیلویی ۷۰۰۰ تومان تعیین شد

به گزارش قدس آنلاین، محسن اسفندیاری گفت: از آذرماه تاکنون بیش از ۹ جلسه در کمیته راهبری استان برای تامین و تنظیم بازار میوه شب عید، برگزار شده است. در این جلسات نیاز استان به سیب و پرتقال برآورد و مطابق آن به اندازه کافی میوه، خریداری و در ۷ سردخانه در سطح استان ذخیره سازی شده است.

وی اظهار کرد: تمام میوه ها از خارج از استان تامین شده است. امسال دستورالعمل خرید میوه شب عید دیرتر ابلاغ شد، به همین دلیل میوه مناسبی در سطح استان پیدا نشد، لذا میوه ها از برخی از شهرهای استان مازندران، ارومیه و جیرفت تهیه و خریداری شده است.

وی ابراز داشت: از روز شنبه ۲۵ اسفندماه، توزیع میوه های تنظیم بازار شروع خواهد شد. تا زمانی که از این طرح استقبال شود و مردم برای خرید میوه به مراکز تعیین شده مراجعه کنند طرح را ادمه خواهیم داد و محدودیتی از این نظر وجود ندارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی ادامه داد: امسال در ستاد تنظیم بازار استان، قیمت پرتقال تامسون ۴۰۰۰ تومان و سیب ۷۰۰۰ تومان به ازای هر کیلو تعیین شده است. میوه ها بسیار مرغوب و در کیفیت بالایی ارائه می شوند و فروش به صورت سبدی خواهد بود. لازم به ذکر است که قیمت میوه ها تابع نرخ روز خواهد بود. به عبارت دیگر احتمال دارد در صورت افزایش یا کاهش قیمت میوه های بازار، قیمت میوه های تنظیم بازار نیز تغییر کند.

وی تصریح کرد: در مشهد ۱۳۰ مرکز و در دیگر شهرستان های استان ۲۱۷ مرکز به عنوان عاملین فروش تعیین شده اند. برخی از میوه فروشی های سازمان میوه و تره بار شهرداری، شرکت تعاونی ها و صنوف مختلف از جمله مراکز فروش میوه تنظیم بازار هستند. سعی کرده ایم در تعیین مراکز گستردگی و پراکنش لازم در تمام سطح شهر را در نظر بگیریم تا افراد بیشتری به این میوه ها دسترسی داشته باشند.

اسفندیاری افزود: در صورت نیاز، فروش میوه تنظیم بازار شب عید توسط واحدهای سیار، در برخی از خیابانهای شهر انجام خواهد شد. واحدهای سیار و همچنین مراکز فروش ثابت توسط بنرهای متحدالشکلی مشخص می شوند. همشهریان دقت کنند تا از مراکز مورد تایید، میوه ها را تهیه نمایند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.