مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام بیش از یک میلیون و ۱۱۶ هزار نفر در کنکور ۹۸ خبر داد.

ثبت‌نام بیش از یک میلیون و ۱۱۶ هزار نفر در کنکور ۹۸

به گزارش قدس آنلاین، حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به پایان فرصت مجدد ثبت‌نام در کنکور ۹۸ روز ۲۲ اسفند از ثبت‌نام بیش از یک میلیون و ۱۱۶ هزار نفر در این آزمون خبر داد.

به گفته وی، ثبت‌نام کنکور سراسری سال ۹۸ برای پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون و دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد.

توکلی با بیان اینکه ثبت‌نام کنکور سراسری ۹۸ از چهارشنبه ۲۴ بهمن از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد و دوشنبه ۶ اسفند پایان یافت، گفت: بر اساس آمار اولیه تعداد یک میلیون و ۷۶ هزار و ۶۵۷ نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

وی خاطر کرد: به منظور مساعدت با داوطلبانی که در مهلت تعیین شده موفق به دریافت سوابق تحصیلی نشدند یا به هر دلیل دیگر در کنکور ۹۸ ثبت نام نکردند مهلت مجددی در روزهای ۱۹ تا ۲۲ اسفند ۹۷ در نظر گرفته شد که بر اساس آمار اولیه در مهلت مجدد کنکور ۹۸ در روزهای ۱۹ تا ۲۲ اسفند ۹۷ تعداد ۴۰ هزار و ۳۳۹ نفر ثبت نام کرده‌اند.

به گفته توکلی در مجموع با توجه به آمار ثبت‌نام کنندگان در فرصت اول و فرصت مجدد ثبت نام، تعداد یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۹۹۶ داوطلب برای کنکور ۹۸ ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه آزمون سراسری سال ۹۸ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳و ۱۴ تیرماه در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود، گفت: برای داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ با توجه به نوع نظام آموزشی دو نوع سوال متفاوت تهیه و در جلسه آزمون تحویل خواهد شد. برای داوطلبان نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ (دانش آموزان فعلی نظام جدید پایه دوازدهم) یک نوع سوال و برای نظام آموزشی سالی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی) و ترمی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی) و نظام قدیم یک نوع سوال دیگر طراحی می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.