رئیس اداره شوراهای اجتماعی محلات شهرداری مشهد گفت: با نصب پلاک بر سر در منزل شهید جهانی، تعداد پلاک‌های افتخار شهدا در محلات مشهد به ۸۰۰ رسید.

نصب ۸۰۰ پلاک افتخار شهدا در محلات مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی منتظری گفت: با نصب پلاک بر سر در منزل شهید جهانی، تعداد پلاک‌های افتخار شهدا در محلات مشهد به ۸۰۰ رسید.

رئیس اداره شوراهای اجتماعی محلات شهرداری مشهد ادامه داد: هشتصدمین پلاک افتخار شهدای محلات مشهد، طی مراسمی همزمان با روز بزرگداشت شهدا، با حضور خانواده‌های معظم شهیدان مدافع حرم جهانی، اسدی، قاسمی دانا و محرابی، جمعی از مسؤولان شهرداری، فرماندهان نواحی سپاه و اهالی محله پیروزی مشهد، ضمن تقدیر از خانواده شهید جواد جهانی، بر سر در منزل این شهید مدافع حرم نصب و رونمایی شد.

وی افزود: او آبان ماه ۹۵ در منطقه حلب سوریه به شهادت رسید.

منتظری با اشاره به اهمیت نصب پلاک افتخار شهیدان در محله‌هایی که شهدا درآن زندگی می‌کردند، ادامه داد: نشان دادن منزل شهدا در محلات کمک می‌کند تا اهالی محله‌ها بدانند یک انسان مجاهد، رشادت ورزیده و از همین نقطه و محله برای دفاع از دین و میهن اسلامی خود به میدان جهاد گام نهاده است.

رئیس اداره شوراهای اجتماعی محلات شهرداری مشهد ادامه داد: مشهدالرضا(ع) بیش از ۱۲ هزار شهید تقدیم انقلاب و دفاع مقدس کرده و طبق آمار، بیشترین تعداد شهدای مدافع حرم را نیز دارد که این موجب افتخار ما است، امیدوارم این افتخار برای اهالی مشهد و محله‌های شهر باقی بماند.

وی درباره اینکه شهرداری درخصوص تکریم و هویتبخشی به محله‌ها و معابر دو هدف مهم را دنبال می‌کند، تصریح کرد: یکی از اهداف این است که اسامی شهدا را در معابر شهر داشته باشیم و دوم این‌که پلاک افتخار هر شهیدی بر سر در منزل‌اش در محلات نصب شود.

منتظری با اعلام اینکه تاکنون شهرداری بیش از ۹ هزار معبر شهر از ۴۰ هزار معبر را به اسم شهدا نامگذاری کرده است، گفت: سه هزار شهید دیگر باقی ماندهاند که برای نامگذاری معابر به اسم آنها، رضایت خانواده و محلیابی مناسب در سطح شهر نیاز بوده و این مسیر در حال پیگیری است.

منبع: شهرداری مشهد

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.