معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: در سیزدهمین المپیاد فرش کشور ، استان خراسان رضوی به مقام نخست دست پیدا کرد.

قهرمانی خراسان رضوی در سیزدهمین  المپیاد فرش کشور

رضاصابری تولایی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: سیزدهمین المپیاد فرش ایران امسال در استان آذربایجان شرقی و در شهر تبریز برگزار شد که هنرجویان هنرستان های کار دانش با همکاری مرکز ملی فرش وزارت صنعت، معدن و تجارت در سه رشته رنگ رزی، طراحی و بافت به رقابت پرداختند.
وی با بیان اینکه دراین المپیاد ۱۲ هنرجو خانم  از هنرستان های کاردانش استان از نواحی ۳، ۴،۷ و منطقه تبادکان  شرکت کرده بودند ،  تصریح کرد: در این المپیاد در هر رشته سه نفر حائز رتبه های برتر شدند که سهم خراسان رضوی از این ۹ رتبه ، ۷ عنوان می باشد،  به طوری که در رشته رنگ رزی رتبه های اول تا سوم ، در رشته طراحی رتبه اول و دوم و در رشته بافت رتبه اول و دوم به هنرجویان  استان خراسان رضوی تعلق گرفت.
صابری تولایی افزود: این برای دومین بار است که خراسان رضوی در المپیاد فرش ایران به رتبه نخست دست پیدا می کند و به نوعی تکرار قهرمانی در المپیاد دوازدهم می باشد.
وی با اشاره به اینکه ۶۰هزار هنر جو در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان مشغول فراگیری مهارت های مختلف هستند، بیان داشت: مهارت آموزی جزو یکی از اولویت های اصلی این سازمان می باشد، از این رو  به اولیائ و دانش آموزان استان توصیه می کنم که در این زمینه تلاش کرده و با کسب مهارت های مختلف ضمن ایجاد کار آفرینی پس ازپایان دوره  تحصیل ، از حیث حوزه اشتغال در اینده نیز خود را بی نیاز سازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.