گفت: ۳۰ هزار تن مرغ منجمد از ترکیه‌ و برزیل و ۹۰ هزار راس دام زنده از رومانی وارد کشور می‌شود تا برای تنظیم بازار و تعدیل قیمت‌ها در بازار توزیع شود.

 واردات ۳۰ هزار تن مرغ منجمد از ترکیه و برزیل تا فردا/۵۰ هزار گوسفند دیشب وارد شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، رضا کریمی مدیرکل بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام، امروز(جمعه)، در جمع خبرنگاران در چابهار، اظهار کرد: ۳۰ هزار تن مرغ منجمد از کشورهای ترکیه و برزیل به منظور تنظیم و تعدیل بازار از فردا وارد گمرک شهریار می‌شود.

وی افزود: قیمت فروش این محصول ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که در کنار ذخایر استراتژیک مرغ شرکت پشتیبانی امور دام قرار می‌گیرد و به تدریج در بازار توزیع خواهد شد.

مدیرکل بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: اولین کشتی دام زنده وارد شده از رومانی شب گذشته در بندر چابهار پهلو گرفت و از ساعت ۲ نیمه شب عملیات تخلیه آن آغاز شد و تا به این لحظه ۳  هزار راس آن تخلیه شده است.

کریمی تاکید کرد: حجم دام وارد شده از رومانی در این مرحله ۵۰ هزار راس است و از نژاد برتر دام این کشور به حساب می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: طی چند روز آینده و تا قبل از پایان سال نیز ۲ کشتی ۲۰ هزار راس دام زنده دیگر نیز از رومانی به ایران وارد می‌شوند و در مجموع تا پایان سال ۹۰ هزار راس دام زنده از رومانی به کشور وارد و به شهرهای مختلف کشور ارسال می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.