خراسان جنوبی_حجت الاسلام معلمی گفت:جوانان و مردم باید برای عملیاتی شدن گام دوم انقلاب تلاش کنند.

امام جمعه بشرویه:برای تحقق گام دوم انقلاب باید تلاش کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه، "حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد معلمی"  امام جمعه شهرستان بشرویه، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان که در محل مصلای نماز مسجد جامع میدان برگزار شد، با اشاره به اهمیت و فضیلت نهج البلاغه خاطرنشان‌کرد :کلمات قصار نهج البلاغه بالغ بر ۱۸۰ حکمت است که قصه های کوتاهی در باب فضیلت های معنوی دین اسلام در آن گنجانده شده است.

وی افزود :آقا امیرالمومنین علیه السلام در این کلمات قصار و حکمت ها تمام سبک زندگی اسلامی و اخلاق کارگزاران را توصیه نموده است.

معلمی تصریح کرد:برخی گروه‌های اجتماعی متاسفانه به خاطر منافع شخصی اقدام به تفرقه افکنی و آشوب طلبی می کنند که هدفشان تفرقه امت مسلمان است ملت مسلمان باید در موقع برخورد با فتنه‌گران با تیزهوشی مواظب بود که به دامن آنان گرفتار نشویم.

 وی با اشاره به اینکه باید مردم بسیار بصیرت داشته باشند هم گفت: برخی گروه‌های اجتماعی هم با خودشان درگیری دارند ولی هدفشان این است که به سراغ افراد مشهور و با نفوذ بروند و از وجود آنان برای کسب اهداف و منافع شخصی بهره استفاده کنند.

 معلمی با تأکید بر اینکه باید افراد مشهور و حواس خودشان را به درستی جمع کنند تا افراد سودجو با وصل شدن به آنان دنبال منافع شخصی و گروهی نباشند گفت: این کار ضررش فقط به مردم و دین اسلام وارد می شود.

 وی تصریح کرد :در فضای غبارآلود تشخیص درستی بین جبهه حق و باطل نیست ولی در حال حاضر جبهه حق و باطل کاملا مشخص است بنابراین باید برای دفاع از حق به پا خاست و مبارزه کرد.

امام جمعه شهرستان بشرویه همچنین با اشاره به جریان اختلاف پیش دو گروه که داعیه حق بودن دارند هم گفت: باید صلح و دوستی بین گروه‌های مختلف سیاسی برقرار شود ولی اگر گروهی به ناحق رفتار می‌کند باید در مقابل آن ایستاد.

وی در ادامه با تبریک میلاد آقا جوادالائمه علیه السلام هم خاطرنشان کرد :الگوگیری از سبک و سیره زندگی این حضرت به ویژه در بین جوانان باعث سعادت و خوشبختی انسان می گردد.

وی افزود: تشکل های جوان و بقیه مردم تلاش کنند که از بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام عظمای ولایت و رهبری تبیین شده استفاده کرده و در راه تحقق این بیانیه سرنوشت‌ساز انقلاب اسلامی تلاش جدی‌تری کنند.

 معلمی با اشاره به فرارسیدن مراسم معنوی اعتکاف هم گفت :مراسم معنوی اعتکاف فرصت بسیار ارزشمند و با فضیلتی برای خلوت کردن انسان و راز و نیاز با خداوند است تا به خودشناسی و خداشناسی برسد بنابراین باید سعی کنیم از این فرصت سرنوشت‌ساز که همزمان با ایام سال نو هم می باشد بهترین استفاده معنوی را ببریم.

معلمی انتصاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه را نیز بسیار به جا و شایسته برشمرد و افزود :با وجود سابقه درخشان و عملکرد بسیار خوب ایشان در حوزه قضایی امید است تا در راه تحقق عدالت اجتماعی گام‌های خوبی برداشته شود.

 وی همچنین به سفر رییس جمهور کشورمان به عراق هم اشاره کرد و گفت: این سفر یک رخداد تاریخی بسیار خوبی در روابط دو ملت ایران و عراق خواهد داشت انچنان که با وجود هزینه کرد میلیاردها دلاری آمریکا، رئیس جمهور این کشور به صورت شبانه و مخفیانه سفر میکند.

 امام جمعه بشرویه با تاکید بر استمرار عزت و اقتدار امنیتی ایران هم گفت :باید بر این باور و یقین برسیم که عزت و اقتدار امنیتی که برای ایران اسلامی تحقق یافته به برکت خون مقدس شهدای عزیزی است که خالصانه جان خود را برای تامین امنیت و آرامش نظام هزینه کرده اند.

وی در ادامه با تقدیر از مردم مومن و انقلابی شهرستان بشرویه و حضور باشکوه آنان در مراسمات مختلف هم افزود :دیدارهای بسیار خوبی از سوی مردم مومن انقلابی به ویژه قشر جوان در این مدت کوتاه صورت گرفته که همگی حول محور وحدت گرایی برنامه دارند و امید است در آینده بتوانیم مشکلات پیش رو را نیز حل کنیم.

وی افزود: باید تلاش شود با دلسوزی، انتقاد منصفانه از گروه‌های اجتماعی، دولت، مجلس و کارگزاران راه پیشرفت و تعالی را پیش گرفت.

معلمی افزود: دولت و دولتمردان زحمات بسیاری می کشند ولی هنوز هم مشکلات و کمبودهای زیادی احساس می‌شود که باید تلاش شود تا با پذیرش انتقادات منصفانه و مشفقانه قدم در راه وحدت و همدلی گذاشت.

 وی همچنین تاکید کرد :باید سعی شود تا انتقادات فضای ملتهبی را ایجاد نکنند و مسیر تخریب را در پیش نگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.