وزیر راه و شهرسازی با بیان این که برای شکوفایی اقتصادی کشور باید همه ظرفیت ها را فعال کرده و خلاقانه از این تنگنا و تحریم عبور کنیم، گفت: بنادر کشور جای تخلیه و بارگیری صَرف نیست.

اسلامی : به هیچ کشور و سازمان بین المللی بدهکار نیستیم

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، در همایش سالانه مدیران سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: به رغم همه چالش ها و موانع اقتصادی، جمهوری اسلامی ایران از یک تراز مثبت تجاری برخوردار است و از بُعد اقتصادی به هیچ سازمان مالی و پولی بین المللی  و به هیچ کشوری بدهکار نیست.

وی تصریح کرد: برای شکوفایی اقتصادی کشور باید همه ظرفیت هایمان را فعال کنیم و خلاقانه از این تنگنا و تحریم عبور کنیم. ظرفیت های ملی و قدرت تولید کشور، خیلی بیشتر از نیاز بازار است.

وی با بیان این که برند سازی و خلق برند برتر  و  ایجاد قدرت لجستیکی در بنادر، دو مفهوم کلیدی در مبحث توسعه بازار محسوب می شود، تاکید کرد: یک برند با قدرت جذب بازار و مشتری است که می تواند قدرت پاسخگویی داشته باشد، برای بنادر کشور بسیار راهگشا خواهد بود و باید در پسکرانه بنادر از آنها استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ایجاد قدرت لجستیک، گفت: قدرت لجستیک کمک می کند تا بتوانیم قدرتمندانه بار جابجا کنیم.  بنادر کشور جای تخلیه و بارگیری صرف نیست؛ بنادر کشور باید نقش و قدرت تاثیر گذاری در سهم حمل و نقل دریایی کشور داشته باشند.

اسلامی با تاکید بر اهمیت بیش از پیش " توسعه دریامحور " در شرایط سوق الجیشی حاکم بر اقتصاد کشور، گفت: اقدمات غیر قانونی و ظالمانه آمریکا هیچ عاید و ثمره ای برای این کشور و هم پیمانان آن نخواهد داشت؛ چراکه مردم و دولت ایران مسیر عزت و سربلندی را انتخاب کرده و در برابر هر سلطه ای می ایستد.  

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.