سرمربی تیم فوتبال استقلال به این نکته اذعان کرد که تیمش مقابل نساجی مازندران کار آسانی نخواهد داشت.

 وینفرد شفر:  برای قهرمانی باید تمام بازی‌ها را ببریم نه فقط دربی را

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، وینفرد شفر سرمربی تیم فوتبال استقلال، در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل نساجی مازندران در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر، اظهار داشت: قبل از اینکه در مورد بازی صحبت کنم باید بگویم بازیکن جوان ما رضا آذری یک جراحی داشته است. برای او بهترین آرزوها را دارم. فکر نمی‌کنم مشکل بزرگی داشته باشد. تشکر می‌کنم از دکتر که خیلی سریع عمل جراحی او را انجام داد.

بازی فردای ما مقابل نساجی راحت نیست
سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد دیدار این تیم مقابل نساجی مازندران نیز گفت: بازی فردای ما راحت نیست. نساجی تیم قوی و جنگنده‌ای است. باید مثل نیمه دوم بازی با العین باشیم. ما چهار روز یک بار بازی داریم و باید ببینیم کدام بازیکنان آماده هستند و با تمام وجود تلاش کنیم.

رحمتی در زمان گل العین فرصتی برای خروج از دروازه نداشت
وی ادامه داد: در چند روز گذشته در برخی از رسانه‌ها و صفحات مجازی دیدم در مورد گلی که از العین دریافت کردیم و در مورد رحمتی صحبت می‌کردند. در آن صحنه رحمتی نمی‌توانست از دروازه بیرون بیاید، چون ممکن بود توپ به طور مستقیم وارد دروازه‌مان شود. اشتباه اول ما این بود که به حریف ضربه ایستگاهی دادیم، بعد از آن هم کمی بدشانس بودیم. در هر صورت شانس هم جزئی از بازی است. در ادامه هم بازی‌خوانی بازیکن ژاپنی العین بهتر از بازیکن ما بود، اما در هر صورت رحمتی فرصتی برای خروج از دروازه نداشت.

امشب یا حداکثر تا صبح فردا ۱۱ نفر اصلی‌مان را انتخاب می‌کنیم
شفر به فشردگی دیدارهای استقلال اشاره و خاطر نشان کرد: در این دوره بسیار سخت که بازی‌های فشرده داریم حضور دکتر و کادر پزشکی در تیم ما بسیار مهم است. الان یک الی دو بازیکن‌مان مشکل دارند و امشب یا حداکثر تا صبح فردا ۱۱ نفر اصلی‌مان برای دیدار با نساجی را انتخاب خواهیم کرد.

این خیلی خوب است که تمام نفرات تیم ما آماده باشند، نه فقط ۱۱ نفر
وی درباره فشردگی بازی‌های تیم استقلال و اینکه آیا این فشردگی باعث تغییر تاکتیکی آبی‌پوشان نمی‌شود، گفت: این خیلی خوب است که تمام نفرات تیم ما آماده باشند، نه فقط ۱۱ نفر. همه باید آماده باشند به خصوص از لحاظ ذهنی. به طور مثال میلاد زکی‌پور چندین هفته روی نیمکت بود و به جای او امید نورافکن بازی می‌کرد، اما دیدید که در بازی قبلی بسیار خوب ظاهر شد و یکی از بهترین بازی‌های فصلش را انجام داد. این اتفاق طبیعی است حتی در تیم‌های لیوپورل و بایرمونیخ و حتی تیم العین هم این اتفاق می‌افتاد. شما دیدید که مهاجم این تیم در دقایق پایانی وارد زمین شد، اما عملکرد بسیار خوبی داشت.

به خاطر فشار رسانه‌ها و سکوها ترکیب تیمم را تغییر نمی‌دهم
سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه تصریح کرد: همه‌ی بازیکنان ما باید آماده و منتظر باشند تا شانس بازی کردن به آنها رو کند و وقتی این شانس به آنها رسید باید با تمام توان در زمین بجنگند. ما برای بازی فردا بازیکنان خوبی داریم، اما مهم این است که به لحاظ ذهنی آماده باشند. در زمانی که دیدارهای ما به صورت فشرده برگزار می‌شود، کمی بازی‌ها سخت است و باید همه‌ی بازیکنان آماده باشند. مثل طارق همام که در بازی قبلی به زمین آمد و عملکرد خوبی داشت. این‌طور نیست که من بخواهم به خاطر فشار رسانه‌ها و سکوها ترکیب تیمم را تغییر دهم. من ترکیب تیم را خودم انتخاب می‌کنم، نه از روی فشار سکوها و رسانه‌ها.

برای قهرمانی باید تمام بازی‌ها را ببریم نه فقط دربی را
وی در واکنش به طرح این موضوع که آیا امکان دارد در دیدار فردا مقابل نساجی به برخی بازیکنان استراحت دهد تا در دیدار مقابل پرسپولیس بازیکنی محروم یا مصدوم نباشد، ‌گفت: اگر شما فقط دربی را ببرید نمی‌توانید قهرمان شوید. باید در همه بازی‌ها پیروز شوید تا بتوانید قهرمانی را به دست بیاورید. اکنون بازی فردا برای ما مهم‌تر از دربی است. من نمی‌توانم پاتوسی یا یک بازیکن دیگر را برای بازی فردا کنار بگذارم تا برای دربی آماده شود. این هم که همه جا در مورد دربی صحبت می‌کنند، طبیعی است، اما در حال حاضر بازی فردا برای ما مهم‌تر از دربی است.

شفر در واکنش به طرح این سوال که بازیکنان ایرانی از دقیقه ۸۰ به بعد تمرکز خود را از دست می‌دهند و آیا او تدبیری برای این موضوع اندیشیده است یا خیر؟ گفت: در ۱۰ دقیقه آخر خیلی از تیم‌ها فوتبال بازی نمی‌کنند و رو به توپ‌های هوایی و ارسال‌های مستقیم می‌آورند، باید در این دقایق بازیکنان سرزن خوبی داشته باشید تا بتوانید دفاع کنید. مهمتر از آن این است که از همان جلو اجازه ارسال توپ‌ها را ندهید، در ایران هم خیلی از تیم‌ها این کار را خوب انجام می‌دهند، مثلا سپاهان یک بازیکن قدبلند و سرزن دارد که در دقایق پایانی توپ‌ها را مستقیم برای او ارسال می‌کنند. همانطور که گفتم مهم این است که اجازه ندهیم توپ‌ها ارسال شود و مهمتر از آن این است که توپ را در اختیار خود نگهداریم. اگر توپ در اختیار ما باشد ما می‌توانیم بازی‌سازی کنیم و موقعیت‌های زیادی به دست آوریم.

العین فقط یک موقعیت داشت که آن هم تبدیل به گل شد
سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه یادآور شد: در این صورت به جای اینکه ۱۰ توپ به روی دروازه ما بیاید، دو توپ خواهد آمد. برنامه ما این است که تیم‌مان جمع شود، توپ را به دست بیاورد و حفظ توپ کند، در این صورت می‌توانیم جلوی موقعیت‌های حریف را بگیریم. البته بهترین برنامه این است که بتوانیم گل دوم را بزنیم. ما در بازی قبل مقابل العین هم فرصت‌های زیادی داشتیم، شاید اگر فرشید اسماعیلی آن توپ را پاس می‌داد وضعیت فرق می‌کرد، ضمن اینکه العین هم فقط یک موقعیت داشت که آن هم تبدیل به گل شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.