ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی با تأکید بر برخورد قاطع رئیس جدید قوه قضاییه با دانه درشت‌ها، سفر رئیس جمهور ایران به عراق را با استقبال رسمی مقامات این کشور نشان عزت و اقتدار ایران دانستند.

آمریکا توان و جرأت حمله به ایران را ندارد/ رئیس جدید قوه قضاییه با دانه درشت‌ها برخورد کند

به گزارش قدس آنلاین ، ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی در اجتماع نمازگزاران جمعه نقاط مختلف این استان با تأکید بر برخورد قاطع رئیس جدید قوه قضاییه با دانه درشت‌ها، سفر رئیس جمهور ایران به عراق را با استقبال رسمی مقامات این کشور نشان عزت و اقتدار ایران دانستند.

مسؤولان پیگیر مصوبات سفر استاندار به داورزن باشند

امام‌جمعه داورزن ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه داورزن که در محل مصلی‌ موقت این شهرستان برگزار شد با اشاره به سفر استاندار خراسان رضوی به داورزن گفت: درخواست مردم از مسؤولان پیگیری و اجرای مصوبات سفر است.

حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده افزود: سفر استاندار محترم به داورزن مایه خرسندی بود و امیدواریم این سفر برکات زیادی برای حوزه اشتغال و حل مشکلات مردم عزیزمان داشته باشد.

وی انتخاب حجت‌الاسلام رئیسی به ریاست قوه قضائیه از طرف رهبر معظم انقلاب را تبریک گفت و ادامه داد: امیدواریم در دوره جدید ریاست این قوه، دغدغه مهم مردم و رهبر بزرگوارمان که اجرای عدالت و مبارزه با فساد است برطرف شود و این قاطعیت را همه مردم ببینند، چرا که سبب تقویت اعتماد مردم به این نظام الهی می‌شود. 

بیانیه گام دوم رهبری تصویر کلی یک نظام دینی 40 ساله است

امام جمعه تربت حیدریه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تربت حیدریه گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب از جهش و ارتقاء به جایگاه شایسته سخن می‌گویند، به‌معنای این است که نباید به‌حداقل‌ها راضی باشیم.

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی ادامه داد: در دفاع مقدس به این دلیل در برابر همه دنیا ایستادیم که بستری برای مردم فراهم شد تا نقش‌آفرینی کنند و پیروزی‌های بزرگ شکل گرفت.

وی افزود: اگر ما موفقیت به‌دست آورده‌ایم، به این دلیل همراهی مردم با مسؤولان بوده است، از این رو هرکسی که دغدغه انقلاب را دارد در 40 سال دوم انقلاب باید متناسب با وسع خود مسائل انقلاب را دنبال کند و قدم به قدم بداند امروز در مسیر انقلاب چه می‌گذرد و چه تاثیری می‌تواند داشته باشد، البته این فرصت را دولتمردان باید برای مردم فراهم کنند. 

امام جمعه تربت حیدریه تصریح کرد: اهدای نشان ذوالفقار از سوی مقام معظم رهبری به سردار جهان اسلام حاج قاسم سلیمانی بدان معنا است که همه مردم باید در جهت مجاهدت با استعمار و استکبار حرکت کنند.

عصمتی با اشاره به بیانیه گام دوم بیان کرد: مسئله اول در این بیانیه علم و پژوهش است و نشان می‌دهد جوانان نباید عمر خود را ضایع کنند، این بیانیه سه سرفصل، خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی دارد که نشان می‌دهد همه چیز از خودسازی و معنویت شروع می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته شاهد پیشرفت‌های خوبی از جمله شکست آمریکا بودیم و امت اسلامی با حضور خود در جشن در چهل سالگی انقلاب با بصیرت و آگاهی تمام نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کردند، مسؤولان باید قدر این مردم را بدانند و شکرگذار آنان باشند.

امام جمعه تربت حیدریه با اشاره به انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه گفت: هنوز با عدالت واقعی فاصله زیادی داریم که به امید خدا با اجرای فرمان ۸ ماده‌ای رهبری برای مبارزه با فساد شاهد تحقق هرچه بیشتر این عدالت باشیم.

دشمن با تمام توان و ظرفیتش به‌میدان آمده است

امام جمعه سبزوار در خطبه‌های نماز جمعه سبزوار گفت: دشمن برای تضعیف انقلاب اسلامی، اتاق جنگ اقتصادی تشکیل داده و در برابر مکر و توطئه دشمن بسیج عمومی مسؤولان و مردم شکل گرفته است. 

حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه با اشاره به نزدیک شدن به سال نو، افزود: خیران و افرادی که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار هستند، شادی‌ها را تقسیم کنند و در شرایطی که قدرت خرید محرومان کاهش یافته به یاری آنها بشتابند. 

وی با اشاره به فضائل ماه رجب ادامه داد: این ماه سرشار از رحمت الهی است و آئین اعتکاف این ماه از برکات و رویش‌های انقلاب است که جوانان با شرکت در این مراسم حلقه‌های اخلاق و بصیرتی بر پا می‌کنند. 

 امام جمعه سبزوار با تقدیر از تلاش‌های رئیس دادگستری و دادستان سبزوار در برخورد قاطع با مظاهر فساد، بیان کرد: در برخی موارد شاهد بروز فساد در باغ تالارها و آرایشگاه‌ها سطح شهر هستیم که در شأن شهر دارالمونین سبزوار نیست. 

مقیسه با اشاره به سفر پر برکت استاندار خراسان رضوی به منطقه گفت: تفاهم نامه‌های خوبی با حضور معین‌های اقتصاد به امضاء رسید که نوید بخش توسعه و رونق اقتصادی در سطح شهرستان و استان است. 

رئیس جدید قوه قضاییه با دانه درشت‌ها برخورد کند 

امام جمعه بردسکن ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: رئیس جدید قوه قضاییه آیت‌الله رئیسی با برخورد با دانه درشت‌ها و کسانی که در نظم کشور اخلال ایجاد می‌کنند، برخورد لازم را داشته باشند، تا شاهد مسائل و اتفاقاتی که هر روز در بحث اختلال و اختلاس در کشور به‌وجود می‌آید نباشیم.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی برنامه‌ریزی در خصوص معیشت مردم را یادآور شد و اظهار کرد: دولت با برنامه‌ریزی مطلوب نگذارد این چنین مردم در این روزهای پایانی سال با مشکلات مواجه باشند.

آمریکا توان و جرأت حمله به ایران را ندارد

امام جمعه تربت جام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سختی‌ها و تلخی‌های سال جاری در کشور گفت: خروج آمریکا از برجام و شکست در کنفرانس مونیخ موجب شکست آمریکا در منطقه شد، افزایش جمعیت مردمی در راهپیمایی ۲۲بهمن نیز از امدادهای الهی بود.

حجت‌الاسلام جواد طاهری افزود: افزایش اقتدار موشکی و نظامی ایران، پیروزی جبهه مقاومت در انتخابات لبنان، سفر بشار اسد به ایران و سفر رئیس جمهوری به عراق نشان‌دهنده اتفاقات شیرین امسال بود.

وی ادامه داد: افزایش روحیه جهادی و انقلابی و اعتماد به مردم برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی از جمله اتفاقات شیرین خواهد بود.

امام جمعه تربت جام بیان کرد: حضور مردم در همه صحنه‌های انقلاب، قدرت و اقتدار بازدارنده سایه جنگ را از ایران دور کرد، این در حالی است که آمریکا با تمام وجود به ملت ایران حمله اقتصادی کرده است.

طاهری اضافه کرد: آمریکا توان و جرأت حمله به ایران را ندارد، اگر می‌توانست تا الان این کار را داده بود، هدف برجام برداشتن تحریم‌ها بود که نه تنها برداشته نشد بلکه روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اهدای نشان ذوالفقار به سردارسلیمانی گفت: اهدای بالاترین نشان کشور به سردار سلیمانی رضایت ولی فقیه از این رزمنده اسلام در پی نابودی داعش و تکریم از خانواده مدافعان حرم و سپاه قدس بود که این راه و مسیر تا نابودی استکبار جهانی و حامیانش در منطقه ادامه یابد.

مردم خواستار عدم ملاحظه کاری با افراد از سوی قوه قضاییه هستند

امام جمعه روداب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: سفر رئیس جمهور محترم به کشور عراق که یک سفر سیاسی بود به جهانیان موقعیت ایران را اعلام و عظمت و شوکت ایران را در جهان نشان داد و البته به‌سختی به‌دست آمد، رئیس جمهور آمریکا چراغ خاموش وارد عراق می‌شود و چند ساعتی بدون ملاقات با مقامات عراق و از ترس مجبور می‌شود با این همه هزینه کردن در عراق چراغ خاموش برگردد، اما رئیس جمهور ما مورد استقبال قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام حسین حسنی نسب افزود: همچنین رئیس مراکز مذهبی را زیارت و به دیدار مراجع عراق می‌رود و با عزت و اقتدار چند روز در عراق می‌ماند. 

وی با توجه به انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه در خصوص توقعات مردم از رئیس جدید، بیان کرد: ما در دهه پنجم انقلاب هستیم آنچه مردم از قوه قضائیه انتظار و مطالبه دارند علاوه برعمل کردن به دستورات هشتگانه رهبر معظم انقلاب، مبارزه دقیق با مفاسد اقتصادی است که اگر مبارزه دقیق بود وخلأهای قانونی از بین می‌رفت، مفسدان اینقدر گستاخ نمی‌شدند.

امام جمعه روداب تصریح کرد: مردم خواستار عدم ملاحظه کاری با افراد هستند و نباید برای این قوه مهم باشد خطاکار چه کسی است و چه نسبتی با چه کسانی دارد.

حسنی نسب با بیان اینکه انتقادها باید خیرخواهانه باشد ولی موجب بدبینی نشود، تاکید کرد: انتقاد باید وجود داشته باشد، ولی نباید مردم را دچار بدبینی کنند، هر جامعه و مدیری که بخواهد موفق باشد، باید نقدپذیر باشد و اگر نقدپذیر نباشد نمی‌تواند کشور را اداره کند، اما گاهی این نقدها آنقدر بزرگ می‌شود که به کشور آسیب می‌زند و کیان کشور را مدنظر و مردم را ناامید می‌کند.

استاندار خراسان رضوی هر چه زودتر فرماندار خواف را مشخص کند

امام جمعه خواف ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: نشست‌هایی با استاندار خراسان رضوی جناب رزم حسینی داشته‌ایم و از ایشان خواسته بودیم که تکلیف فرماندار خواف را مشخص کنند و قولی که داده بودند اینکه تا پایان سال همه فرمانداران شهرستان‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند را مشخص خواهند کرد که متاسفانه هنوز این قول عملی نشده است.

حجت‌السلام سید ذبیح‌الله شمسیان افزود: از استاندار می‌خواهیم در این چند روز باقی مانده تا پایان سال به قولی که داده‌اند عمل کنند و شهرستان را از بلاتکلیفی خارج کنند تا مردم بیشتر از این متضرر نشوند و امیدواریم اوایل سال جدید کارها را با فرماندار جدید دنبال کنیم.

وی یادآور شد: ثروتمندان در روزهای پایانی سال با کمک به محرومین که کلید بهشت و لذت بخش‌ترین عمل انسانی است کار نیک انجام دهند. 

امام جمعه خواف متذکر شد: در این راستا کاسبان با انصاف نیز باید میدان‌دار شوند و گوی سبقت را از گران فروشان بگیرند و این موضوع نیز مهم است که ارزان‌فروشی نباید منجر به کم‌فروشی شود و مردم را فریب دهند.

شمسیان عنوان کرد: اعطای بالاترین نشان کشور به سردار قاسم سلیمانی به معنای پیروزی جبهه مقاومت در برابر دشمنان داخلی و بیرونی است و از سوی دیگر نکته پیروزمندانه برای ایران استقبال جدی و رسمی از رئیس جمهور است در حالی که مقامات آمریکایی مجبور هستند بدون اطلاع و آگاهی و بدون استقبال رسمی به عراق سفر کنند، بنابراین این امر نشان می‌دهد که در میدان مقاومت توانسته‌ایم دشمن را وادار به عقب‌نشینی کنیم.

وی به انتصاب حجت‌السلام رئیسی به ریاست قوه قضائیه نیز اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود بر اساس طرح پیشنهادی تحول قوه قضاییه و توصیه‌های هشت‌گانه مقام معظم رهبری در این راستا گامی مؤثر برداشته شده تا عدالت قربانی مصلحت نشود و ملت عدالت را با برخورد قاطع و بدون تعارف با دانه درشت‌های مفاسد اقتصادی به عینه ببینند.

مسؤولان کشور از انداختن توپ مشکلات مردم به زمین یکدیگر خودداری کنند

امام جمعه خوشاب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: مسؤولان کشور از انداختن توپ مشکلات مردم به زمین همدیگر خودداری و همدیگر را مقصر جلوه ندهند.

حجت‌الاسلام سید قاسم دهقانی با تاکید بر اینکه در کارها از شتابزدگی پرهیز کنید، افزود: همانگونه که در جغرافیای زمینی، مسائل اعتقادی و سیاسی مرزبندی وجود دارد باید مرزبندی با دشمن نیز وجود داشته باشد و در این مرزها مراقب باشیم همدیگر را متهم نکنیم.

وی اضافه کرد: دشمن تمام تلاش خودش را برای ناامیدی مردم به‌کار بسته، ولی باید بدانیم رحمت خدا همیشه و همه‌جا وجود داشته است و نباید از رحمت بی‌کران خداوند سبحان ناامید باشیم و در مقابل دشمن مهم‌ترین کار اتحاد و همدلی مسؤولان و مردم با همدیگر است.

امام جمعه خوشاب با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان در روز روشن و با هماهنگی قبلی به عراق و بستن قراردهای اقتصادی بین دو کشور گفت: این اقتدار، عظمت و استقلال کشور مرحون خون شهدا است و پیام این سفر این است که اتحاد آمریکا ـ سعودی ـ صهیونیستی بر علیه ایران با وجود هزینه میلیاردها دلار برای تفرقه بین مردم و دو کشور شکست خورده است.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.