استاندار خراسان رضوی ضمن حمایت از قطعه‌سازان برای رفع مشکلات آن‌ها گفت: آنچه در حوزه استان است را برای رفع مشکل قطعه‌سازان پای کار می‌آوریم.

اختیارات استانی را برای رفع مشکل قطعه‌سازان پای کار می‌آوریم
 
به گزارش قدس آنلاین  و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه بررسی مشکلات قطعه‌سازان با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران بانک‌ها و قطعه‌سازان در استانداری، اظهار کرد: تمام این مشکلاتی که بیان می‌کنید در شرایطی است که دچار جنگ اقتصادی هستیم، البته در تهران نیز می‌توان با بانک مرکزی یا با وزیر مربوطه این مشکلات را مطرح کرد اما در چهارچوب استان چه مسائلی را می‌توانیم بررسی کنیم؟
وی افزود: معلوم است که واحدهای صنعتی استان چه مشکلی دارند. یکی از این مشکلات مربوط به نقدینگی و سرمایه در گردش است که می‌تواند این واحدها را در دچار مشکل کند. آنچه در حوزه استان است را برای رفع مشکل شما پای کار می‌آوریم.
در ادامه نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از سال 46، صنعت قطعه‌سازی به عنوان یک صنعت جدی در استان مطرح بوده و باید آن را حفظ نمود، عنوان کرد: تلاش ما این است که حتی اگر بشود یک نفر را در یک مجموعه فعال داشته باشیم، این کار را انجام دهیم زیرا مغتنم است.
وی با اشاره به اینکه در زمینه ثبت سفارشات باید از ظرفیت انجمن قطعه‌سازان استفاده شود، تصریح کرد: صنعت قطعه‌سازی مجموعه‌ای است که نیروی انسانی قابل توجهی را مشغول به کار می‌کند، بنابراین باید رایزنی شود و سهم استان را حفظ کنیم که این مهم هماهنگی بیشتری را می‌طلبد. سقف اعتبارات بانکی جوابگوی نیاز قطعه‌سازان نیست.
پژمانفر ادامه داد: به طور مثال تاکنون پودر آهن در قطعه‌سازی وارداتی بوده اما با وجود تحریم تلاش می‌کنیم پودر آهن را در داخل تولید کنیم که برای آن بانک صادرات را معرفی کردند و گفتند دو میلیارد تومان بیشتر نمی‌توانیم تخصیص دهیم، در حالی که 15 میلیارد پیش‌بینی شده بود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به دانش‌بنیان کردن بخشی از تولید قطعات، بیان کرد: باید کمک شود قطعه‌سازان ما توسعه خود را بر اساس روش دانش‌بنیان حفظ کنند که این کار نیاز به سرعت بیشتری دارد. 
در بخش دیگری از جلسه، حسن مونسان، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی در خصوص افزایش اختیارات استانی، گفت: قطعا در این صورت تسهیل‌گرایی صورت خواهد گرفت و فرایند رسیدگی صدور مصوبه سریع خواهد شد که از استاندار می‌خواهیم به این موضوع توجه کنند. تبصره 18 تفاهم‌نامه منعقد شده اما ابلاغیه بانک مرکزی هنوز صادر نشده و تنها تفاهم‌نامه‌های آن آمده که بند "و" آن از دستور کار خارج شد، زیرا در تامین اعتبار آن ابهامات زیادی وجود داشت.
در ادامه راضیه علیرضایی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اظهار کرد: 350 واحد قطعه‌سازی در استان وجود دارد  که 14هزار و 350 شغل را ایجاد کرده است. در ستاد مقاومتی استان دقت شده تا حمایت بیشتری از واحدهای بزرگ قطعه‌سازی صورت گیرد.
وی در خصوص وضعیت ثبت سفارش‌های انجام شده در حوزه قطعه‌سازی، عنوان کرد: در حوزه قطعه‌سازی 200 پرونده بررسی شده که میزان ارز تایید شده آن 2/35 دلار است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.