هنوز طاغوت درون در وجود برخی‌ها حضور دارد و ریشه مشکلات کنونی به خاطر همین طاغوت درونی است.

اختلاس و حقوق‌های نجومی به خاطر حضور طاغوت‌های درونی است

به گزارش خبرنگار ما، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری با بیان این مطلب در یادواره شهدای عملیات بدر که شامگاه پنجشنبه در مسجد جوادالائمه(ع) مشهد برگزار شد؛ از طاغوت درون به عنوان ریشه مشکلات و نابسامانی‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و... نام برد و اظهار کرد: شهدای عالی مقام راهی را با امام شهدا و رهبر انقلاب آغاز کردند، اما این راه هنوز ناتمام مانده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: با سقوط رژیم گذشته گرچه طاغوت و شاه ملعون ساقط شد، اما هنوز طاغوت‌های درونی حضور دارد که مسبب مشکلات و نابسامانی‌های اخیر است. حتی پس از ۴۰ سال شماری از روحانیت نیز با اینطاغوت درون روبه رو هستند.

این کارشناس رسانه ملی افزود: در روایات آمده است که وقتی نفس امیر می‌شود؛ عقل اسیر می‌گردد. یعنی هر خباثت و جنایتی توجیه می‌شود. برخی از طاغوت‌های کنونی اکنون عقلشان توجیه کننده اعمال و رفتارهایشان شده است. در حالی که شهدای والامقام هم طاغوت بیرون و نیز طاغوت درونشان را نابود کردند. امروز اگر اختلاس و حقوق‌های نجومی صورت می‌گیرد چون طاغوت‌های درون شماری از ما حضور دارد و سیره شهدا فراموش می‌شود.

حجت الاسلام ماندگاری که خود از همرزمان شهدا و فعالان مسجد جوادالائمه(ع) مشهد است با گرامیداشت نام و یاد شهدای عزیز این مسجد و بویژه شهید اصغر ناجی تصریح کرد: ما همه شهادت می‌دهیم که هوای نفس در این شهید در پایین‌ترین مرحله بود. حتی شهید محمد جواد فدایی؛ لباس‌های اهالی مسجد را می‌شست.

 وی افزود: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری برای تحقق ظهور منجی عالم بشریت باید دولت اسلامی، امت و جامعه اسلامی و تمدن اسلامی شکل گیرد که هیچ یک از این سه‌شرط هنوز تحقق نیافته است. پس از ۴۰ سال گرچه دولت انتخاب کرده‌ایم، اما دولت اسلامی انتخاب نکرده و این به خاطر همان طاغوت‌های درونی است.

این فعال فرهنگی با اشاره به ویژگی‌های شهدای عالی مقام تصریح کرد: مجاهدت یکی از ویژگی‌های شاخص شهداست. شهدا با مجاهدت‌هایشان کمبودها را مرتفع می‌نمودند. اکنون مجاهدت از نوع فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی است. این مجاهدت‌ها اکنون کم کاری و سستی رفتار مسئولان را جبران می‌کند مانند آنچه ما در اردوهای جهادی می‌بینیم. البته مجاهدت شهدا نیز اکنون برای حفظ انقلاب ادامه دارد چرا که شهدا زنده‌اند. حتی شهدا با استخوان‌هایشان کم کاری ما را در دفاع از ولایت فقیه جبران می‌نمایند و کاروان‌های تشییع باشکوه شهدای دفاع مقدس در این سال‌ها ناظر بر همین مطلب است. حتی شهید مدافع حرم شهید حججی نیز با پیکر بی‌سرش مدافع ولی فقیه شد. کسانی که مجاهدت ندارند به خاطر این است که می‌ترسند. ترس از دست دادن مادیات باعث می‌شود که مجاهدت نداشته باشند.

وی افزود: انتخابات نوعی جهاد است و می‌بینیم در برخی از انتخابات ما را از جهاد ترساندند. نتیجه ترس در این جهاد باعث انتخاب غلط شد که ثمره‌اش را اکنون می‌بینیم.

ماندگاری از مقاومت و استقامت به عنوان دیگر ویژگی‌های شهدا نام برد و گفت: این ویژگی‌ها باعث شد تا خداوند متعال خریدار شهدا شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.