با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و تجلیل از پیشکسوتان این عرصه به همت جامعه خدمات قرآنیان مشهد، تمبر پستی اختصاصی استاد محمد علی دوستی از قاریان پیشکسوت برای نخستین بار در تاریخ کشور توسط اداره پست جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.

انتشار تمبر پستی اختصاصی یک قاری مشهدی برای نخستین بار در کشور

این تمبر در مراسمی با حضور استادان، قاریان و پیشکسوتان قرآنی، رئیس صدا و سیمای خراسان رضوی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تعدادی از اعضای شورای شهر مشهد، مسئولان اداره پست و شهرداری رونمایی شد. استاد محمد علی دوستی که از خدام وحفاظ حرم مطهر حضرت امام رضا علیه‌السلام می‌باشد و سابقه ۴۰ سال فعالیت قرآنی دارد در گفت‌وگو با قدس می‌گوید: در سال ۱۳۴۷ در شهرستان فریمان به دنیا آمدم و از ۶ سالگی آموزش قرآن راشروع کردم و سپس به صورت حرفه‌ای نزد استادان مختلف همچون سیدمرتضی سادات‌فاطمی، سیدحسن میرزائی و جمال کامیاب کسب فیض کردم. وی ادامه می‌دهد: از سنین ۷ و ۸ سالگی تا سال ۶۹ به سبک مرحوم عبدالباسط به تلاوت پرداختم و سپس از سال ۶۹ به تقلید از سبک مرحوم مصطفی اسماعیل مبادرت ورزیدم و اکنون نیز با ترکیبی از سبک‌های استادان مصری همچون مصطفی اسماعیل، عبدالباسط و منشاوی و... به تلاوت می‌پردازم.

 تلاوت کلام خدا در کشورهای مختلف

این مدرس قرآن با اشاره به اینکه در سفرهایش به کشورهای عربی نزد استادان و قاریان مصری، سوری وعراقی به قرائت قرآن پرداخته و برای تبلیغ و تلاوت قرآن نیز به کشورهای سوریه، عربستان، لبنان، امارات، عراق، ترکیه، ارمنستان، گرجستان و... سفر کرده است، خاطرنشان می‌کند: مختار دهقان، نفر دوم مسابقات مالزی، ناصر مقدسی بااشراف براختلاف قرائات، محمدطاهر اکبری و مهدی هدایتی‌فر، علیرضا کهندل قاریان برجسته مشهدی از جمله شاگردان بنده به شمار می‌روند.

 فعالیت‌های قرآنی

استاد دوستی درباره فعالیت‌هایش می‌گوید:جلسه قرآن مسجد المهدی واقع در ۳۰ متری طلاب، مفتح ۱۷ که همه هفته شنبه شب‌ها برگزار می‌شود زیرنظر بنده اداره می‌شود که این جلسه وابسته به اداره علوم قرآنی آستان‌قدس رضوی می‌باشد و ۶ ماه اول، ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰ و ۶ ماهه دوم ساعت ۲۰ الی ۲۱:۳۰ برگزار می‌شود و پنجشنبه شب‌ها نیز جلسه قرآن حضرت ابوالفضل(ع) با مدیریت اینجانب در منزل یکی از اعضای جلسه برگزار می‌شود، این جلسه از سال ۷۶ به طور پیوسته برگزار شده است که از ساعت ۲۰ الی ۲۲:۳۰ میزبان حضور نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بوده و به بررسی مباحث آموزش عمومی، مفاهیم و تفسیر می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه لیسانس زبان انگلیسی و فوق لیسانس زبان شناسی و مدرس زبان انگلیسی آموزش و پرورش می‌باشد، تصریح می‌کند: به عنوان مدرس، قاری، مؤذن و مشاور قرآنی آستان قدس رضوی، تهیه کننده، کارشناس و مجری برنامه آوای حسن از شبکه جهانی ولایت و برنامه‌ها و محافل قرآنی رادیو قرآن جمهوری اسلامی ایران نیز هستم.

 درخواست از مسئولان

این استاد پیشکسوت قرآن با انتقاد از کم‌توجهی مسئولان به جامعه قرآنی با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری بر اهتمام به کلام‌الله مجید تصریح می‌کند: همان گونه که به قهرمانان ورزشی و هنری بها داده می‌شود و امتیازات خاصی برایشان در نظر گرفته می‌شود برای استادان و قاریان قرآن هم امتیازاتی در نظر گرفته شود و به این چهره‌ها احترام و ارزشی همچون سایر قهرمانان گذاشته شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 19
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Alim ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    0 0
    استاد دوستی معلم زبان من و بقیه دوستانم در هنرستان قندی می باشند‌. یکی از بهترین معلم ها و درسترین انسان هایی می باشند که بنده در زندگی ام دیده ام . امیدوارم به همچون بقیه قهرمانان به این قهرمانان هم برسند. با تشکر
  • علی معاون ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
    0 0
    استاد دوستی یه انسان واقعیه.من ده سال پیش اومدم مشهد واسه کار کردن و هیچ کسی رو نداشتم تا واسه وامم ضمانتم کنه ایشان برای اولین بار اومدن ماشینشونو پیش من درست کنند .ماجرای منو فهمیدند که احتیاج به ضامن کارمند دارم و قبول کردند ضمانت وام من بکنند آنهم وام با اقساط 5ساله که هر کسی اینکارو نمیکنه ومنم ایشان رو ناامید نکردم و طی 5 سال اقساط رو به موقع پرداخت کردم.خدا فوت استاد دوستی