در پی حملات تروریستی روز گذشته علیه مسلمانان نیوزیلند، گروهی از نمازگزاران در انگلیس نیز با چکش هدف حمله قرار گرفتند.

حمله با چکش به نمازگزاران در مقابل مسجدی در لندن

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ساعاتی پس از حملات تروریستی به دو مسجد در شهر کرایست چرچ در نیوزیلند که ۴۹ کشته و ۳۹ زخمی برجای گذاشت، یک مرد با چکش نمازگزاران را در خارج از مسجدی در لندن انگلیس هدف حمله قرار داد.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گزارش داد سه نفر در داخل یک خودرو با سردادن شعارهای توهین آمیز علیه مسلمانان، از مقابل مسجدی در جنوب لندن عبور کردند و نمازگزاران را «تروریست» خواندند. زمانی که این نمازگزاران خودروی آن‌ها را تعقیب کردند، یکی از آن‌ها با یک چکش از داخل خودرو خارج شد و به آن‌ها حمله کرد.

پلیس انگلیس تأیید کرد که یک جوان ۲۷ ساله در این حمله از ناحیه سر زخمی شد. پلیس اعلام کرد مظنونان به سرعت به داخل خودروهای خود بازگشتند و از صحنه گریختند.

در حال حاضر گزارش بیشتری در این خصوص در دست نیست.

شایان ذکر است، در حملات تروریستی روز گذشته به مساجد نیوزیلند، حدود ۳۰۰ نفر در حال خواندن نماز جمعه بودند که علیه آن‌ها حمله‌ای وحشیانه صورت گرفت. در این حمله که به نظر می‌رسد از پیش طراحی شده بود، یک مرد دستگیر و به قتل متهم شد. نخست وزیر نیوزیلند روز گذشته اعلام کرد که قوانین حمل سلاح را تغییر خواهد داد.

از روز گذشته که دو مسجد نیوزیلند هدف حملات قرار گرفتند، تدابیر امنیتی در اطراف مساجد کشورهای دیگر از جمله انگلیس و کانادا تشدید شده است. پلیس بزرگترین شهر کانادا که در آن شصت مسجد وجود دارد اعلام کرد در واکنش به این حمله حضور نیروهای پلیس را در اطراف مکان‌های مذهبی به ویژه مساجد تشدید کرده است. در انگلیس هم نیروهای امنیتی در اطراف مساجد برخی شهرها به گشت زنی مشغول هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.