سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به ادامه تلاش‌های آمریکا برای برهم‌زدن توافقنامه هسته‌ای، تاکید کرد که اعضای کمیسیون مشترک برجام از تمامی امکانات خود برای مقابله با تحریم‌های واشنگتن و ممانعت از شکست طرح‌های مورد توافق استفاده خواهند کرد.

روسیه: با وجود تحریم‌های آمریکا، ایران بطور کامل توافق هسته‌ای را اجرا می‌کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که ایران به‌طور پیگیرانه تمامی تعهدات خود در چارچوب توافقنامه هسته‌ای، از جمله در زمینه فعالیت تاسیسات هسته‌ای در "فردو" و "اراک" را به طور کامل اجرا می‌کند و این مسئله به طور مرتب از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد تایید قرار گرفته است، در حالی که آمریکا تلاش می‌کند تا مانع از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شود.

به گفته زاخارووا، تمامی فعالیت های هسته‌ای در ایران تحت کنترل دائم بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار داشته و کاملا شفاف است. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «بهانه نگرانی‌ها و اقدامات مخرب طرف آمریکایی در این جهت گیری است تا مانع از تحقق توافقنامه هسته‌ای پس از آنکه خود از این توافقنامه خارج شده، گردد و به همین دلیل از لحاظ دیپلماتیکیدر انزوا قرار گرفته است.

زاخارووا تأکید کرد که کشورهای شرکت کننده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بطور مصمم با تلاش‌های آمریکا برای برهم‌زدن این توافقنامه مهم بین المللی مقابله می‌کنند.

وی گفت: «اعضای کمیسیون مشترک برجام از تمامی امکانات خود استفاده می‌کنند تا با اقدامات تحریمی از جانب آمریکا مقابله کرده و اجازه ندهند تا طرح‌های مورد توافق طرفین که بخش جدانشدنی از برجام هستند، شکست بخورند.»

این دیپلمات روس ابراز امیدواری کرد که اقدامات در نظر گرفته شده در جهت مقابله با تحریم‌های آمریکا، از جمله مکانیسم «اینستکس»، کانال مالی ویژه برای ادامه مبادلات بازرگانی با ایران، به زودی به کار افتاده و برای حمایت از توافقنامه هسته‌ای مورد استفاده قرار بگیرد.

سیستم انرژی ونزوئلا از خارج از این کشور مورد حمله قرار گرفته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین در بخش دیگری از کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد از کار افتادن نیروگاه‌های برق ونزوئلا یک اقدام تحریک‌آمیز بوده سازماندهی شده از خارج از این  انجام گرفته است.

وی افزود: « بر اساس اطلاعات دولت قانونی ونزوئلا به ریاست جمهوری "نیکلاس مادورو" و همچنین منابع اطلاعاتی قابل اطمینان دیگر، نیروگاه‌های برق ونزوئلا از خارج از این کشور مورد حمله قرار گرفته است علاوه بر این سازمان دهندگان این حمله به خوبی از جزئیات نیروگاه‌های برق این کشور مطلع بودند.»

زاخارووا یادآور شد: «مسئولیت تمامی اقدامات تحریک آمیز و مخرب، از جمله آسیب رساندن به نیروگاه‌های برق ونزوئلا و مرگ مردم این کشور، از جمله کسانی که به خاطر فقدان برق در بیمارستان‌ها جان خود را از دست دادند، بر عهده سفارش دهندگان این خرابکاری‌ها است.»

به گفته وی، در صورت دریافت تقاضای دولت ونزوئلا برای کمک متخصصان روسی درباره تحقیقات در زمینه این حادثه، مقامات مسکو آمادگی دارند تا به این درخواست پاسخ مثبت بدهند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.