ابوالفضل حسن بیگی گفت: جوسازی‌های آمریکا علیه برنامه موشکی ایران فقط خوراک داخلی برای این کشور دارد و برای اینکه از بار شکست‌های پی در پی رهایی یافته و انزوای بین المللی خود را التیام ببخشد، به جوسازی علیه کشورمان از جمله برنامه موشکی آن می پردازد.

جوسازی‌های آمریکا علیه برنامه موشکی ایران فقط مصرف داخلی دارد/ از مواضع دفاعی خود کوتاه نمی‌آییم

ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره اقدامات و جوسازی های آمریکایی ها علیه ایران از جمله برنامه موشکی کشورمان، اظهار داشت: آمریکا بیش از یک قرن است که سیاست جوسازی و عملیات روانی علیه کشورمان را در سطح بین المللی در پیش گرفته است؛ دولت آمریکا نه فقط نسبت به جمهوری اسلامی بلکه سعی دارد در امور حاکمیتی سایر دولت ها نیز دخالت کند و در بسیاری از کشورها مانند لیبی به ساقط کردن دولت پرداخت؛ تقسیم سودان به سودان شمالی و جنوبی، دخالت در جزیره کریمه و مقابله با سیاست‌های روسیه نیز از دیگر نمونه ها است؛ هر گوشه ای از دنیا را که مشاهده کنید آمریکایی ها در توطئه چینی و اختلاف‌افکنی دستی بر آتش دارند؛ در حال حاضر نیز در اتحاد اعراب و عربستان علیه کشورهایی همچون لبنان، یمن، سوریه و جاهای دیگر مشارکت دارند.

حسن بیگی ادامه داد: آمریکایی ها به لحاظ اینکه جبهه مقاومت در منطقه قدرت گرفته و جنگ افروزی های این دولت بی تاثیر مانده است و همچنین از سوی دیگر نیز ملت های منطقه آنها را از صحنه نقش آفرینی خارج کردند، تحت فشار شدید افکار عمومی جهان و نخبگان جامعه آمریکا هستند. آمریکا برای ساقط کردن حکومت های منطقه و به دست گرفتن خاورمیانه بالغ بر ۷ تریلیون دلار در افغانستان و عراق هزینه کرده و از آن زمان تاکنون همواره بدهی آمریکایی ها روز به روز در حال افزایش است، تا جاییکه بدهی آن تا به امروز رقمی بالغ بر ۲۱ تریلیون دلار است.

نماینده مردم دامغان افزود: در حال حاضر تنها راهی که آمریکایی ها به زعم خودشان می توانند در آن دست به اقدام زده و موفق باشند، این است که نسبت به کشورهای اسلامی و در راس آن ایران شایعه پراکنی کنند. یک روز موضوع حقوق بشر و روز دیگر مباحث امنیتی و تروریسم را مطرح می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: آمریکایی ها امروز در همه زمینه ها شکست خورده اند و برای اینکه بتوانند پاسخگوی افکار عمومی کشور خود باشند و از سوی دیگر به نوعی انزوای بین المللی خود را التیام ببخشند، به جوسازی علیه کشورمان از جمله برنامه موشکی آن می پردازند.

وی بیان کرد: فعالیت موشکی ایران مطابق مقررات بین المللی و در راستای دفاع از کشور صورت می گیرد و هیچ منع قانونی برای برنامه موشکی کشورمان نیست. ایران یکبار برای سنجش راستی آزمایی آمریکایی ها و اینکه پاسخگوی سازمان ملل و افکار عمومی جهان باشد، قراردادی را در موضوع هسته ای با غربی ها امضا کرد، درحالیکه آمریکایی ها با اتمام دولت اوباما و روی کار آمدن ترامپ از معاهده خارج شدند. در چنین شرایطی هرگز امکان مذاکره بر سر برنامه موشکی وجود ندارد و کشورمان از مواضع دفاعی خود کوتاه نمی آید.

حسن بیگی گفت: جوسازی های آمریکا علیه برنامه موشکی ایران، فقط مصرف داخلی برای این کشور دارد و ترامپ برای اینکه بخواهد مقداری از بار شکست های پی در پی خود رهایی یابد، دست به چنین فضاسازی هایی می زند؛ نمونه آشکار شکست دولت آمریکا را می توان زمانی دید که مقامات آمریکایی بصورت چراغ خاموش به پایگاه نظامی خود می آیند و خبر آن فقط زمانی که به کشور خود باز می گردند رسانه ای می شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: همچنین شاهدیم که با بدعهدی آمریکایی ها، کره شمالی نیز فعالیت های موشکی و هسته ای خود را از سر گرفته است؛ افکار عمومی جهان نیز امروز می دانند اقدامات دفاعی و موشکی ایران طبق مقررات بین المللی است. اقدامات آمریکا نتیجه ای ندارد و فقط درصددند کشورمان را با تورم و اخلال شرایط داخلی به التهاب بکشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.