طبق اعلام وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که یک عضو سابق آژانس اطلاعات دفاعی این کشور به تلاش برای جاسوسی برای چین اعتراف کرده است.

عضو سابق آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا به جاسوسی برای چین اعتراف کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، در حالی که تنش‌ها در روابط واشنگتن و پکن بر سر مسائل سیاسی و اقتصادی ادامه دارد، وزارت دادگستری آمریکا از اعتراف «ران راکول هانسن» عضو سابق آژانس اطلاعات دفاعی این کشور به جاسوسی برای چین خبر داده است.

بنا بر گزارش «رویترز»، وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه اعلام کرده که «ران راکول هانسن» عضو سابق آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا به تلاش برای جاسوسی از کشورش به نفع چین، اعتراف و اقرار کرد.

طبق اعلام این وزارتخانه، هانسن همچنین اعتراف کرده که به عنوان مامور حکومت چین از این کشور «صدها هزار دلار» پول دریافت کرده است.

گفته می‌شود که هانسن از سال ۲۰۰۶ و بعد از بازنشسته شدن از ارتش آمریکا، به عنوان متخصص و کارشناس امور اطلاعات نظامی کار خود را در آژانس اطلاعات دفاعی شروع کرده بود و برای سال‌ها، مجوز دسترسی به اطلاعات محرمانه را هم داشت.

طبق اعلام وزارت دادگستری آمریکا، سرویس اطلاعاتی چین در سال ۲۰۱۴ هانسن را جذب کرده بود.

قرار است حکم این عضو آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا ۲۴ سپتامبر اعلام شود. طبق قوانی آمریکا احتمال آنکه او به ۱۵ سال زندان محکوم شود، وجود دارد.

ران راکول هانسن ماه ژوئن در حالی که قصد داشت از فرودگاه «سیاتل» به چین سفر کند، توسط ماموران اف‌بی‌آی دستگیر و به بازداشتگاه منتقل شده بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.