عرضه اولیه سهام شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان در روز دوشنبه این هفته از طریق فرابورس ایران و با تخصیص تعداد ۴۰۰ سهم برای هر شخص حقیقی و حقوقی انجام می‌شود.

جزییات آخرین عرضه اولیه امسال فرابورس در روز دوشنبه این هفته

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، روز دوشنبه ۲۷ اسفند ماه ۹۷ ، تعداد ۴۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از سهام کل مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان برای نخستین‌بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران عرضه اولیه می‌شود. 

حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی تعداد  ۴۰۰ سهم و دامنه قیمت در ثبت سفارش از مبلغ ۳۸۰ تومان تا مبلغ ۴۰۰ تومان تعیین شده است. متعهد خرید این سهام شرکت مرغک و سقف تعهد خرید در مجموع ۵۰ درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه است. 

شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان در ۱۴ آذر ماه  ۶۹ تاسیس شده و موضوع فعالیت آن عملیات مرغداری و پرورش طیور، تولید گوشت و تخم‌مرغ و جوجه یکروزه و کلیه امور مربوط به آن است. این شرکت با حضور ۲۰ ساله در بازار جوجه یکروزه گوشتی تحت عنوان جوجه ماهان از ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار قطعه مرغ مادر و تولید جوجه در چهار فصل سال برخوردار بوده و شاخص تعیین نرخ جوجه در بازار است. این شرکت متعلق به سازمان اقتصادی کوثر و تحت پوشش بنیاد شهید انقلاب اسلامی است. 

براساس این گزارش، شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان با برخورداری از ۴۸۶ نفر پرسنل توانسته سود خالص دو میلیارد و ۷۶۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را محقق سازد. تا پایان دوره عملکردی منتهی به ۳۰ / ۹/ ۱۳۹۷ این شرکت از سود انباشته ۳ میلیارد و ۵۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی برخوردار است و جمع حقوق صاحبان سهام آن به ۴۷ میلیارد و ۶۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالغ شده است. 

براساس ارزش‌گذاری صورت گرفته از سوی کارگزاری بانک دی برای این شرکت مطابق با روش ارزش‌گذاری P/E قیمت هر سهم این شرکت ۵۱۹۹ ریال، با روش تنزیل سود تقسیمی (DDM) ، برابر با ۴۵۵۷ ریال و با روش ارزش فعلی جریانات نقد قیمت هر سهم این شرکت ۳۲۳۷ ریال برآورد شده است. به این ترتیب میانگین قیمت هر سهم «زماهان» ۴۳۳۱ ریال است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.