رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با انتقاد از وجود برخی تئاترها و کنسرت‌های لاکچری در سال ۹۷ گفت:‌ فروش بلیت کنسرت‌های ارزان‌قیمت محمد معتمدی در قالب طرح «هنر برای همه» از امروز(شنبه ۲۵ اسفند ماه) آغاز می‌شود.

۲۵ برنامه در جشنواره نوروزی تهران؛ از خانه‌تکانی منزل شهدا تا کنسرت ارزان‌قیمت

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، نشست خبری ویژه‌برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در استقبال از بهار و نوروز ۹۸ با عنوان «فرهنگسرای نوروز» با حضور سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این سازمان پیش از ظهر امروز (شنبه ۲۵ اسفند ماه) برگزار شد.

ترامپ سمبل اسلام‌هراسی و نژادپرستی است

در ابتدای این نشست، سعید اوحدی با ابراز تأسف از جنایت تروریستی علیه نمازگزاران در نیوزلند گفت: این جنایت هولناکی است که نمازگزاران در صف نماز را به رگبار می‌بندد، توسط باقیمانده عناصر داعش صورت گرفته است. از قبل هم پیش‌بینی می‌شد که این عناصر افراطی وقتی به کشورهای خودشان بازگردند دست به چنین اقدامات فجیعی بزنند.

وی با تأکید بر اینکه سازمان‌های بین‌المللی باید در این زمینه واکنش‌های جدی داشته باشند، افزود: امروز ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عنوان سمبل اسلام هراسی، نژادپرستی و ضد آرمان‌های آزادی‌خواه در دنیا مطرح شده است.

بیانیه‌گام دوم انقلاب، محور برنامه کوتاه‌مدت در سال ۹۸ است

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه به برنامه‌های در حال اجرا قبل از عید ۹۸ اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، کارگروه ویژه‌ای در سازمان تشکیل شده است که در ابتدا به صورت برنامه کوتاه‌مدت در سال ۹۸ با محوریت اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی، پرهیز از اسراف، سبک زندگی اسلامی، انسجام خانواده، اخلاق، همدلی اجرا می‌شود که در واقع عید نوروز بهترین بستر برای بازده و خروجی مطلوب در این زمینه است.

برگزاری ۲۵ برنامه با بیش از ۱۶۰۰ اجرا در جشنواره نوروزی تهران

وی با بیان اینکه مخاطبان این طرح جوانان و خانواده هستند، ادامه داد: ۲۵ برنامه با بیش از ۱۶۰۰ اجرا از قبل از عید و در ایام نوروز در ۲۲ مناطق تهران برگزار می‌شود که در این میان، ۸ برنامه شاخص با ظرفیت ملی اجرا می‌شود. همچنین این برنامه‌های در ۲ بخش جشنواره‌های نوروزی که ۱۰ برنامه قبل از عید و ۱۵ برنامه در نوروز را شامل می‌شود.

* خانه‌تکانی منزل شهدا

اوحدی با اشاره به مراسم غبارروبی مزار شهدا با عنوان «مهمانی لاله‌ها» در روز پنج‌شنبه ۲۳ اسفند ماه ابراز داشت: در قالب برنامه‌های استقبال از بهار همزمان با روز بزرگداشت شهدا و با هدف افزایش آشنایی شهروندان با زندگی و تفکر مفاخر و بزرگان دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم ویژه برنامه «مهر آیین» از ۲۲ تا ۲۹ اسفند در پایتخت برگزار می‌شود. در این طرح، چهار بخش خانه‌تکانی منزل خانواده شهدا، خاطره‌گویی خانواده شهدا، ارائه مشاوره سلامت و طب سنتی و خادمین خانواده شهدا صورت می‌گیرد، به این صورت که از هر منطقه سه خانواده شهید توسط کارکنان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مناطق گوناگون، کارکنان مراکز مشارکتی و تعدادی از اعضای ۲۶ کانون این سازمان انتخاب می‌شود.  

وی افزود: در بخش خانه‌تکانی امور مربوط به نظافت، شست‌وشو، مرتب کردن و در صورت نیاز رنگ‌آمیزی، تعمیر خرابی‌ها، تعویض شیشه‌های شکسته و... انجام خواهد شد. همچنین در بخش خاطره‌گویی خانواده شهدا با بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌ها از این خاطرات در تولید محصول فرهنگی در قالب کتاب، کلیپ و... استفاده می‌شود و در بخش مشاوره سلامتی کانون‌های طب سنتی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به ارائه مشاوره به خانواده شهدا در این حوزه می‌پردازند و در بخش خادمین خانواده‌های شهدا، اعضای کانون‌های نوجوان و جوان، نیازها و ملزومات مورد نیاز خانواده‌ها را خریداری می‌کنند.  

حضور ۴ اتوبوس نوروزی در میادین و بازار تهران 

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه ۴ ایستگاه اتوبوس نوروزی با برنامه‌های بصری در سطح میادین و بازار شهر تهران به ارائه برنامه و محتوا در این مدت خواهند پرداخت، خاطرنشان کرد: نخستین دوره مسابقه حکمت‌های علوی با هدف آشنایی مخاطبان با متون نهج‌البلاغه از سوی فرهنگ‌سرای نهج‌البلاغه به صورت آنلاین از ۲۵ اسفند تا ۳۱ فروردین برگزار می‌شود. از آنجایی که نهج‌ البلاغه دارای ۴۸۰ حکمت دارد، در هر مسابقه ۵۰ حکمت آن انتخاب می‌شود و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. از این ۵۰ حکمت انتخاب شده ۲۰ حکمت مخصوص افراد زیر ۱۸ سال و ۳۰ حکمت دیگر  ویژه گروه سنی بالای ۱۸ سال است. در پایان مسابقه به قید قرعه به ۳۰ نفر از کسانی که پاسخ‌های درست داده‌اند جوایزی اهدا می‌شود.

وی گفت: نمایشگاه نقاشی «هر نفس نو می‌شود» از ۲۵ اسفند تا ۳۱ فروردین  ماه در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) بر پاست. این نمایشگاه با موضوع آیین‌های شادمانی ملی و دینی از نگاه هنرمندان نقاش معاصر ایران برگزار می‌شود که از آثار هنرمندان صاحب‌نامی از جمله آنه محمد تاتاری، احمد وکیلی، رضوان صادق زاده، رزیتا شرف‌جهان، جواد نوبهار، علیرضا ذاکری و...  بهره می‌برد، علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ به غیر از ایام تعطیل و ۵ تا ۱۱ فروردین ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به موزه هنرهای دینی امام علی(ع) واقع در تقاطع خیابان ولی‌عصر(عج) با بزرگراه نیایش، خیابان اسفندیار، شماره ۳۵ مراجعه کنند.

برگزاری کنسرت ارزان‌قیمت محمد معتمدی در فرهنگسرای خاوران 

اوحدی با انتقاد از وجود برخی تئاترها و کنسرت‌های لاکچری در سال ۹۷، از برگزاری کنسرت‌های ارزان‌قیمت در تهران با شعار «هنر برای همه» در سال ۹۸ خبر داد و اظهار داشت:‌ فروش بلیت کنسرت‌های ارزان‌قیمت محمد معتمدی با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در قالب طرح «هنر برای همه» و با قیمت ۲۵ هزار تومان از امروز(شنبه ۲۵ اسفند ماه) از ساعت ۱۲ ظهر در سایت تیکوک آغاز می‌شود.

وی ادامه داد:‌ هدف از اجرای طرح «هنر برای همه»، بهره بردن یکسان همه شهروندان از امکانات فرهنگی و هنری است و قیمت بلیت همه ردیف‌های سالن یکسان خواهد بود. کنسرت‌های محمد معتمدی از چهارم فروردین ماه به مدت یک هفته از ساعت ۲۱:۳۰ در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانید به سایت تیکوک به نشانی tikook.com مراجعه کنند. البته دو کنسرت رایگان ویژه خانواده‌های معظم شهدا و کودکان کار در این مدت انجام می‌شود.

* دایر بودن ۲۲ کتابخانه در ایام نوروز

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین با اشاره به همکاری با برنامه «فرمول یک»  شبکه اول سیما برای انتخاب چهره مردمی سال، این اقدام را در راستای الگوسازی برای جوانان با محوریت بیانیه گام دوم رهبر انقلاب توصیف کرد و بیان داشت: برای مراعات حال دانشجویان و افراد کنکوری ۲۲ کتابخانه این سازمان از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ دایر است، ‌ همچنین ۱۱ کتابخانه دیگر از ساعت ۸ صبح تا ۲۳ باز هستند که برای اطلاعات بیشتر علاقه‌مندان می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه کنند. همچنین به مناسبت عید مبعث ویژه برنامه این روز در باغ کتاب با مشارکت شبکه سوم سیما انجام می‌شود.  

وی افزود: برنامه «عیدانه عروسکی» ویژه کودکان و نوجوانان  در زمینه تئاتر در پردیس تئاتر تهران(فرهنگسرای خاوران) از سوم تا دهم فروردین ماه برگزار می‌شود. همچنین برای دانشجویان خارجی که بنا به دلایلی قادر به بازگشت به کشورشان نیستند، برنامه تهران‌گردی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. البته این برنامه هم ویژه شهروندان تهرانی هم برگزار می‌شود که شهروندان با تماس با سامانه ۱۳۷ می‌توانند در جریان زمان این برنامه قرار بگیرند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.