رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: نسبت به تحقق درآمد از محل مالیات بر ارزش افزوده خوشبین نیستیم زیرا سال گذشته هم رقم پیش بینی شده محقق نشد.

نسبت به تحقق درآمد از محل مالیات بر ارزش افزوده خوشبین نیستیم

به گزارش قدس آنلاین ، بتول گندمی ظهر شنبه در نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد برگزار شده بود، اظهار کرد: سال ۹۷ عوارض نوسازی ۶۵ میلیارد تومان از بودجه را به خود اختصاص داده بود که برای سال جدید این رقم ۷۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: منابع درآمدی پایدار ۸۵۹ میلیارد تومان، معادل ۲۲ درصد از سهم کل منابع، کمک دولت ۸۱ میلیارد تومان معادل ۲ درصد و سایر موارد ۷۱ میلیارد تومان معادل ۲ درصد از سهم کل منابع بودجه شهرداری مشهد را شامل می‌شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری مشهد تصریح کرد: تقسیم بندی سهم‌های عمرانی به این صورت است که حمل و نقل و ترافیک ۴۸ درصد، خدمات و محیط زیست شهری ۱۱ درصد، شهرسازی و معماری ۱۶ درصد، ایمنی و مدیریت بحران ۴ درصد، فرهنگی و اجتماعی ۳ درصد و مدیریت هوشمند سازی ۱۸ درصد از اعتبارات عمرانی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به منابع درآمدهای پایدار شهرداری، تاکید کرد: در سال ۹۸، رشدی ۲۳ درصدی را برای مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته‌ایم اما نسبت به تحقق آن خوشبین نیستیم چراکه در سال گذشته نیز این بودجه محقق نشد.

وی با بیان اینکه در خصوص عوارض بلیت هواپیمایی نیز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و سهم مشهد به درستی پرداخت نمی‌شود، خاطر نشان کرد: این در صورتی است که با توجه به حجم سفرهایی که به مشهد صورت می‌گیرد اگر بلیت پروازها را بررسی کنیم این آمار به ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد اما تا الان فقط ۱۱ میلیارد تومان به ما پرداخت شده است.

گندمی با اشاره به منابع درآمدی غیر ساختمانی شهرداری مشهد، تاکید کرد: مالیات بر ارزش افزوده که در سال ۹۷، ۳۴۳ میلیارد تومان بود، برای سال ۹۸، ۴۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. همچنین عوارض خودرو که در سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان بود، امسال ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این عوارض ساختمانی نظیر صدور پروانه و امثال آن در سال ۹۷، هزار و ۱۵۸ میلیارد تومان از بودجه را به خود اختصاص می‌دادند که برای سال جدید رقم هزار و ۸۵۷ میلیارد تومانی پیش بینی شده است.

گندمی بیان کرد: در بخش هزینه‌های جاری نگه داشت شهر در سال ۹۷، هزار و ۳۶۷ میلیارد تومان یعنی ۱۹ درصد بودجه کل اختصاص داده شده بود که برای سال جدید این رقم به هزار و ۶۵۳ میلیارد افزایش یافته که ۲۳ درصد بودجه را به خود اختصاص می‌دهد که سرانه هر شهروند به منظور نگه داشت شهر، ۵۱۰ هزار و ۶۹۸ تومان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.