مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی گفت: مشکل جامعه ما این است که حسن ظن کم شده و همه هم را دشمن و مغرض می‌دانیم.

مشکل جامعه ما کم شدن حسن ظن است
 
به گزارش قدس آنلاین ، مدیرکل اطلاعات استان امروز در جلسه شورای اداری استان در سالن اجتماعات استانداری، اظهار کرد: امنیت اساس، زیرساخت و مقوم تمام برنامه‌های دیگر بوده و چیزی است که مانند اکسیژن تنفس می‌کنیم اما چندان به آن توجه نداریم. فقدانش، وجودش را گواهی می‌دهد. همه در طول سال گذشته زحمات زیادی برای امنیت و رفاه مبذول کردند.
وی افزود: سال گذشته دشمن قصد داشت که امروزی را نداشته باشیم و چنین جلساتی بعد از ۲۲ بهمن نباشد، اما علیرغم تلاش شبانه‌روزی آن‌ها و بودجه‌ای که خرج کردند، ما هستیم، قوی هستیم و سال آینده را نیز سپری می‌کنیم. نهادها و دستگاه‌های امنیتی هفته گذشته جلسه‌ای داشتند و تفاهم‌نامه‌ای را برای بسط امنیت در استان امضا کردیم. دستگاه‌های دیگر، نیروی انتظامی، سپاه، مرزبانی و ارتش تعهد کردیم که محکم و همه‌جانبه برای امنیت در استان تلاش کنیم. امیدواریم خللی پیش نیاید. شما نیز امنیت را گوشه ذهن خود داشته و تلاش کنید، خللی پیش نیاید، اگر لازم بود نیز همکاری کنید تا امنیت داشته باشیم.
مدیرکل اطلاعات استان با اشاره به سخن امام سجاد(ع) در ولایت و لایت‌مداری، عنوان کرد: جامعه صنعتی یا رویکردهایی که در غرب در دوران مدرنیته مورد توجه قرار گرفته، برای بشر رهاوردی در صنعت داشت اما در پیشرقت و ارتقای جوامع بسیار موفق نبود. دنیای صنعتی و مدرنیته به زندگی، صنعت، پیشرفت و توسعه مادی بشر توجه کرد اما روح بشر را درونگرا، منفعت‌طلب و ثروت‌محور کرد، در حالی که رهاورد حرکت انبیا قبل از حرکت بیرونی، روح انسان‌ها و حرکت درونی آن‎ها با هم را مورد توجه قرار می‌دهد.
وی بیان کرد: کار حکام تنها ساختن پل نبوده و رفاه جامعه به تنهایی ملاک نیست، فلاح جامعه باید در کنار صلاح جامعه باشد. اولین کار جامعه‌ای که باید رشد کند، این است که به ضعفا برسد. باید به آسیب اجتماعی رسیدگی و سرکشی کرد. جامعه باید اسرار خود را حفظ کند و عیب‌های خود را بپوشاند. در جامعه نباید مظلوم‌ستیزی باید، بلکه باید ظالم‌ستیزی باشد. قبل از اینکه فردی بیان کند که فقیر است باید جامعه او را پیدا کرده و کمک کند.
مدیرکل اطلاعات استان گفت: شما حکام وظایفی دارید. صلاح، فلاح، رفاه و امنیت جامعه ما در گرو این موضوعات است که اگر نباشد، آن‌ها از بین می‌روند. افرادی که با شما مدیران مواجه می‌شوند، یا عامه مردم هستند، یا خطاکار بوده و یا ظلمی به شما کرده‌اند. با فردی که اشتباه کرده با رافت رفتار کنید. اگر فردی اشتباه و ظلمی کرد، کریمانه از کنار او عبور کرده و ببخشید. به مردم حسن ظن داشته باشید. مشکل جامعه ما این است که حسن ظن کم شده، همه هم را دشمن و مغرض می‌دانیم. ما باید به سر مردم دست محبت بکشیم و لطف کنیم. ما آمدیم که به مردم کمک کنیم.
وی اضافه کرد: مسئولی که عفت خود را زیر پا بگذارد و به ثروت، ناموس و اسرار مردم چشم‎چرانی کند، لایق مسئولیت نیست. باید در حق مردم متواضع باشیم. غرور، تکبر و ماشین لوکس و رفت و آمد با فخر در شان ما نیست. باید با افرادی که مصیبت می‌بینند، دلسوزی کرد و رقیق‌القلب بود.
مدیرکل اطلاعات استان با اشاره به اینکه اگر حاکمی حاکم دلسوز باشد، چهار دستاورد خواهیم داشت که همه به آن‌ها نیازمند هستیم، تصریح کرد: باید با مردم به گونه‌ای رفتار کنید که در پول، رای، زندگی و قدرت آن‌ها سهم داشته باشید، با مردم دلسوز باشید، اگر شما دلسوز باشید، چشم مردم باز شده و بصیرت آن‌ها زیاد می‌شود، اگر این کارها را انجام دهید، برتری‌های شما را می‌دانند که شما قدرت دارید، شما و مردم باید سربلند باشید.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.